Fredag igen.

Nu var det fredag igen, och jag är inte på jobbet. Jag vaknade i morse när klockan ringde, tog på mig kläder.. och sedan kände jag bara hur magen började göra så fruktansvärt ont.. dags att gå på toa.. och därifrån kom jag inte förrän efter 40-50 min.. under tiden jag var där så blev jag bara mer och mer stressad och tänkte på "åh, jag ska ju åka till jobbet snart, hur ska detta gå?" "va fan, vad händer med mig, jag måste ju till jobbet snart" "nej, shit, jag kommer ju inte kunna gå till jobbet om det fortsätter såhär!".. sedan så fick jag tyvärr ta beslutet och ringa och sjukanmäla mig idag.. Tråkigt, men tyvärr nödvändigt när man liksom inte ens kan gå från badrummet på typ en timme.. :O
När jag väl kom ifrån där så gick jag raka spåret in och la mig.. sov till nio då Joakim kom in med telefonen, det var chefen som ringde..
Hon undrade hur jag mådde, och sedan hade hon ett annat besked.. Jag fick förlängt vikariat, ytterligare 2 månader. Dock blir det nu 75% from 3 maj då nya schemat börjar gälla, istället för 90% som jag har nu.. Men som sagt, vill jag jobba mer så kan ja ju göra det såklart..
Skönt att jag fick förlängt, skönt att ha schema och veta hur man jobbar!
Sedan sa chefen också att hon skulle kolla upp om det kanske var dags att gå på månadslön för mig del nu, iom att jag har gått på vik ett tag nu. (sedan sa hon också att anledningen till att jag bara får 2 månader i stöpen förlängt är att när det blir sådant som det är nu, arbetsanhopning, dvs. vi har fått så himla mycket brukaraktivitet jämfört med personalresurser, så får man inte ge för långt vikariat i taget, eftersom det kan hända att brukaraktiviteten går ner snabbt också.. Men som sagt, om det fortsätter likadant i slutet på juni, så får jag förlängt 2 månader igen).

Imorgon när jag är tillbaka på jobbet så ligger det ett kuvert och väntar på mig, men mitt nya schema i! :) Ska bli kul att se..

Eftersom jag börjar känna mig lite bättre nu, och inte är på jobbet, så är jag så gullig och tar hand om tvätten.. Det var egentligen tänkt att vi skulle göra det tillsammans någon gång nu under helgen.. men då kan ju jag göra det nu istället. Då får jag vara hjälpsam idag iaf, här hemma istället för på jobbet!
Joakim har så mycket nu.. Nu i veckan har han hållt på som en tok med en rapport som skulle in igår. Idag kommer en hemtentamen ut som ska vara inne nästa fredag.. Sedan har en en retur på en annan rapport som han ska sitta med hela helgen, så att han sedan nästa vecka kan focusera på hemtentan..
Stackarn som har så mycket just nu! Men det fixar han allt, han är ju så duktig! :)

Jahapp, då är det snart dags att gå ner till tvättstugan igen.. vi hörs!

Kommentarer
Postat av: TinA

Mm, dom där nya pillrerna är kanske inte så roliga.. Men jag hoppas att de uppfyller sin funktion för dig iaf.. :) Och grattis till förlängningen såklaaaart :D:D



Sv: My, My, My.. För mig blir det att "komma upp" till Göteborg ;)

2010-04-23 @ 10:42:50
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0