Lördag

Ikväll vart första grillningen gjord för min och Joakims del. Den skulle gärna fått varit tidigare, men vädret har varit lite ostabilt under veckan som har varit, och igår kväll jobbade jag ju självklart kväll.. bara för att det vart bra grillväder ;P
Men som sagt, det blev ikväll iaf! Vi grillade egenmarinerade kycklingfiléer, till det hade vi egna klyftpotatis. Vi grillade även Halloumi, gjorde en god sallad med avocado i, samt gjorde tzatsiki till detta! :) Underbart gott! :D

Var egentligen sugen på att ha folk här ikväll, sitta och snacka, spela spel och sånt.. men så vart inte fallet, då alla var antingen totalt osociala eller var upptagna med annat. synd!

Jag och Joakim hade det trevligt med varandra iaf, vi åkte ut med bilen en sväng och övade lite.. sedan åkte vi hem och kollade på Happy feet! Mysig film det!

Nu är det väl typ dags att lägga sig, då jag ska upp kl 6 imorgon bitti, eftersom jag börjar jobba kl 7.. Hade vart skönt med en sovmorgon, men vad sjutton.. jag tjänar ju pengar ;P Sen kommer jag att vara lite mer ledig till veckan som kommer, och det är ju inte helt fel..


Bara så ni vet så är jag inte i Örebro nästa helg, jag åker till Mariestad då och umgås med familj och övrig släkt.. Många har fyllt/fyller år snart som ska firas.. samt att jag blir moster, kommer nog dock inte att få träffa mitt nya syskonbarn den helgen, men ändå..



Jag har förresten räknat ut den genomsnittliga tiden det tar mellan gångerna jag träffar mina vänner, och den är 3 VECKOR.. tycker det känns en aning långt emellan gångerna om man säger så. visst, ibland händer det att det går i vågor, man kanske ses mycket en vecka, och sedan kan det ta en månad tills nästa gång typ... men det vore ju roligare om man sågs lite tätare mellan svängarna, egentligen, tycker iaf jag..

Kommentarer
Postat av: tessy

vad var det ni var ute och övade med bilen? :)

2010-04-11 @ 01:59:42
Postat av: Lina

grillat är enormt gott, det är SÅ.... sommar? underbart iaf. Tur att ni inte gjorde samma misstag som oss och la en himla massa pengar på att laga mat till ett helt kompani men insåg snabbt att vi bara var 4 som åt haha. Dessutom hade vi engångsgrill så lite i slutet blev knappt färdigt (mne det orkade vi inte ändå) men snart blir det till att köpa riktig grill.. elgrill kanske? *-) blir det nåt gbg i sommar för er? :D

2010-04-11 @ 10:28:07
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Underbart med grillväder äntligen..:-) Eller, min grillpremiär var för två veckor sen, våren har ju varit ganska länge här nere.. Oj, tre veckor, :-/ låter inte kul, ta hand om varann istället och låt det inte gå så lång tid! :-) Se till att dra ihop något..

2010-04-11 @ 18:15:43
URL: http://tjolanta.blogspot.com/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0