Torsdag 22/4

Ah, idag har jag min lediga dag.. trots det gick jag upp strax efter åtta imorse! :O Kunde inte sova längre.. så jag gick upp och började diska den enorma diskhögen vi hade (ok, lite överdrivet, men det var iaf 2 dagars disk).. Sedan gjorde jag iordning frukosten och satte mig framför morgonnyheterna..
Slog även på datorn och började surfa runt, kolla upp ett och annat.. Ringde runt och fixade med massa olika grejer.

Ska till tandläkaren nu i majmånad, ordnade jag bla.. Fick hem ett brev igår ifrån tandläkaren i brickebacken att de ville jag skulle ringa för att bestämma en tid för undersökning.. så jag fick ju ringa och flytta mig själv hit till brickebackenstandläkare först, och sedan ringa dem och boka mig en tid där..
Så nu är allt det ordnat iaf..

Sedan har jag även kollat upp en sak ang min deklaration, som jag började misstänka att jag hade gjort fel (pga. att en vän hörde av sig och gav mig info om detta).. Men det visade sig att det inte var något problem. Att det jag trodde jag hade gjort fel, inte ens påverkade taxeringen, utan bara uträkningen fel, för min egen del.. Så det var ju skönt!
Men för att verkligen få det totalt bekräftat, har jag lämnat ett meddelande till en e-deklarations "expert" på skatteverket att ringa mig, så jag kan fråga den igen och se att jag ej har gjort några fel..
Pratade med en tjej tidigare idag, och hon gick in och kollade min deklaration, men hon kunde inte se något fel.. men för säkerhetskull gav hon mig nummret till den här andra, som är kunnigare på just e-deklarationer, så hon också kan ta sig en titt på mitt ärende..

Men som sagt, verkar som att ingenting var konstigt. och det känns skönt! Fick verkligen sån vånda igår över att jag skulle ha gjort fel, så jag rev fram alla papper, alla info jag kunde hitta på nätet, gick in på deklarationen igen via internett för att dubbelkolla osv... gjorde samma visa idag igen.. men som sagt. verkar som att det är grönt.

Har vart ute på Bauhaus en sväng idag också, för att kolla upp en duschkabin till mamma och Inge. Den skulle tydligen vara billig och bra jämfört med vad den har kostat förut, så hon bad mig kolla upp den och måtten på den. Så det fixade jag, så nu får vi se vad de säger om det sen då.


Över till något annat..


Mitt syskonbarn är så sött! Mamma skickade över 2 bilder igår på mejl, åh hon var så söt att jag nästan höll på att börja lipa igen ;P haha!
Hoppas det inte dröjer allt för länge innan jag kan åka ner och träffa syrran och lillan igen!


Idag ramlade första filmen in genom brevlådan (har gått med i lovefilm.se), hade ett bra erbjudande där om att hyra filmer via nätet så jag antog det erbjudandet..
Har förövrigt skickat ut "tips" från sidan till några av mina vänner, att de också ska testa.. då får de en månads fri filmhyra (och kan avsluta medlemsskapet efter denna månaden om de inte vill fortsätta, helt klart värt det!) Så checka in mejlet där jag "tipsar" er om detta..

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0