Vet ni vad?

Vet ni vaaaad?

-Jo, det ska jag allt tala om vad!
Jag har tagit semester i sommar! Jag har funderat från och till länge, ang det här med semester.. om jag borde ha någon, eller om jag ska jobba på som en idiot som vanligt.. Och jag har kommit fram till att jag vill ha lite semester i år!
Joakim har from i måndags klart med sommarjobb, och hur han ska jobba. Han var på intervju i måndags på Unilabs AB, som ligger i Eskilstuna. Och han fick sommarjobb där, som labb-biträde. Något som för honom kommer att bli mycket intressant eftersom det har med hans utbildning att göra.. Han kommer alltså att jobba hela sommaren (14juni-13augusti).
Eftersom vi nu vet hur han kommer att jobba, och vi vet att han också kommer att tjäna pengar denna sommaren. Så ville jag så gärna ta lite semester. För nu vet jag ju också framförallt att jag kan ha råd att unna mig detta, dels då jag får tillbaka på skatten, dels då Joakim också kommer tjäna pengar i sommar, osv..
Jag kommer ha 1 vecka semester i juni, v23. Sedan blir det 2 veckor i augusti, v33-34. (veckan innan Joakim börjar jobba, och 2 veckorna efter att han har slutat jobba.. så vi kan ha semester ihop!)

Jag tycker att det känns så fruktansvärt coolt! Jag har inte unnat mig semester NÅGONSIN under sommaren. Enda sedan sommaren efter 9an har jag jobbat varje sommar, visst 2 sommrar har det inte varit hela sommaren.. men ändå..
Detta året UNNAR jag mig SJÄLV att vara ledig, det handar inte om att jag inte får jobba (som första sommrarna man jobba då man bara fick 1 mån ex..) utan, det handlar om att jag VILL INTE jobba hela sommaren..
Det känns så coolt, och så vuxet, att jag knappt kan fatta själv att jag har tagit ett sådant beslut, ATT JAG SKA HA SEMESTER!
OK, nu får jag sluta tjata om detta! :P

Men en sak till, jag ska dessutom planera in så mycket kul jag bara vill hinna med under dessa veckor som jag/vi bara kan! :)


Sommaren 2010, here we come! weeehoooo!

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Det är du värd kvinna!! :) Härligt!

2010-04-21 @ 20:44:20
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: TinA

Liksom Emma är du värd semester :D



sv; nej fy fan för grupparbeten, SPECIELLT på distans.. ska bli jäkligt intressant det här.

var det inte ishockey igår kväll? :O Paul, Peter o morsan glodde på det igår på kanal5, och de skrek ju högt. såklart. :)

2010-04-22 @ 14:51:28
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: TinA

Liksom det Emma sa**** Så skulle det stå :P

2010-04-22 @ 14:55:06
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0