2:a advent

I fredags var det en toppenkväll med Tessy och Emma, mycket snack och en del dricka för min del ;P En mycket bra kväll som sagt!
Det behövdes verkligen efter min plågsamma dag..

Igår var det tvätt-dag här hemma och vi lagade god mat. Såg en film samt bara tog det lugnt.. En skön lördag!

Idag har det varit vår sedvanliga matsedelskrivning och veckohandling, sedan har vi kollat på en del avsnitt från "Jul i Kapernaum". Så nu är första cd:n sedd, dags att skicka iväg dem och få hem nr 2 om några dagar..

Jag har även bakat bröd idag som jag ska ha med mig till praktiken imorgon tänkte jag. Samt att jag köpte the som jag ska ställa dit också. (man ska ta med sig the/kaffe när man har fikat där varje dag man har paktik, så att man bidrar lite till kaffekassan..) men jag tänkte att jag ville bjuda på något bröd också :)

Imorgon är det alltså praktik igen. Ska bli kul med en ny vecka.

Har ni någon gång funderat på var låten "Jag såg mamma kyssa tomten" igen kan betyda.. inte måste, men man kan toka det så iaf.. OTROHET!
"jag såg mamma kyssa tomten jag, tänk om våran pappa kommit då" ... "ingen ser att det är du, men jag såg att det var, tomten mamma kyste igår kväll"..

Om dette barn inte ser att det är deras pappa som är tomten, så måste det ju vara någon anna.. ex grannen eller någon annan bekant man.. som mamman står och kysser.. :O Inte bra :P Och den låten ska vi sjunga kring jul? :P
haha! men vi kan ju hoppas på att barnet ser väldigt dåligt och inte känner igen sin pappa i masken..


Nej, nu ska jag sluta svammla :P

Kommentarer
Postat av: Tessy

Hehe jag tror helt klart att det är pappan, det är väl lite det som är ironin i låten också? Typ "jag såg att mamma kysste tomten, tänk om pappa sett det!! :O" men så är det pappan som är tomten. Jag kände då aldrig igen vår tomte som vi hade i flera år trots att det var vår granne :D

2010-12-06 @ 15:54:09
Postat av: Emma [loveshaped]

Jag är på Tessys bana helt klart :)



Jag kände heller aldrig igen tomten då jag var liten. men det var aldrig pappa heller utan en gång var det exempelvis min faster utan att jag hade det blekaste! :) Jag trodde stenhårt på tomten och hade ögon stora som tefat när jag var liten när jag träffade honom haha.

2010-12-06 @ 16:32:30
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0