Ordning och reda

Idag har jag varit på vårdcentralen gånger 2 :P

Första besöket var till sköterskan som jag har träffat var 3:e vecka nu sedan i höstas då jag startade med mina Reductil. Som alltid var det ett glädjens besked att man hade gått ner igen :)
Vi talade lite om det här ang att medicinen har stoppats.. hon sa att hon och min läkare hade talats vid och han vill att jag fortsätter att äta mina piller som jag har kvar.. (6 veckor om man räknar med denna vecka)..
Så det vi gjorde var att boka en ny tid för kontroll om 3 veckor igen, och sedan efter det kommer jag väl få komma tillbaka på besök till min läkare när medicinen är slut, så vi får tala mer om hur vi ska gå tillväga då med detta.

Nästa besök var till barnmorskan. Jag behövde ett nytt recept på mina minipiller. Eftersom det var första gången för mig som jag gick till vårdcentralen och fick dem, så var det ju bra att man fick träffas först och så, så att de fick en bild av vem jag var.
Jag gick ju förut till "Knuffen", men är ju för gammal för det nu.

Vi pratade iaf lite och jag talade om vad jag hade haft förut, hur länge jag hade ätit dem jag har nu osv.. Sedan så skickade hon iväg ett e-recept till apoteket. :)
Det bästa av allt var att nästa gång jag behöver nytt recept behöver jag bara ringa och tala om det för dem så ordnar de det. För man behöver inte göra någon blodtryckskontroll med dessa piller. Gött!
(men hon sa att om jag ville komma dit och få nytt så får jag ju självklart det också) :P
Sedan sa hon att eftersom jag blir 22 i år, så är det (iof nästan 2 år kvar, men än då) så att jag nästa år på hösten kommer att bli kallad till mitt första cellprovsbesök. (man är 23 år då de kallar en första gången).

Förutom dessa besök där har jag idag vikit tvätten som vi tvättade igår, samt att jag har förberett och fixat en hel del med saker som ska betalas nu och kommande räkningar som ska betalas i slutet på månaden.

Igår var jag och hämtade ut mitt paket med mina parfymer som jag hade beställt. Så jag fick fixa med den betalningen nu.
Sen när jag var i farten så satte jag iväg mer pengar till återbetalningen till pappa också. Kändes gött att kunna skicka iväg en hel del extra så här i mitten på månaden! Det bästa av allt är att jag bara kommer ha 1 betalning kvar nu i slutet på denna månaden, sedan har jag betalat igen allt som jag lånade av honom till bilen! :) Riktigt roligt! Bilen kommer kännas lite billigare nu per månad, då jag inte behöver räkna med återbetalningsbeloppet ;P

Det jag tycker är så bra med internetbanken är att man kan lägga in kommande betalningar redan nu. Ex. jag vet att jag ska betala av pappa en sista gång när lönen kommer, betala boende osv.. Då för jag bara in det nu och skriver vilket datum pengarna ska dras. Så behöver jag inte tänka på det sen alls, för det fixar sig självt sen. Skönt att inte behöva sitta och stressa med de nån dag innan det ska betalas..

Nu ska jag nog hitta på något annat nyttigt att göra här hemma innan det är dags att äta något och sedan dra iväg till jobbet som börjar halv sex..


Jag längtar tills imorgon, dels ska jag jobba i min favvogrupp, och dels börjar min helg efter kl 13 :)

Vad händer i morgon kväll?


Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: TinA

Gött, verkar ju som det mesta ordnar sig för dig:D härligt! :D

skönt att du börjar jobba med favoritgrupp igen och tt helgen börjar redan kl.13.. skönt, det är som när man slutade tidigt i skolan på fredagar. det var ju livet, tyckte man ;)



hm, tack flr att du påmnde mig om 23årskollen, bara sådär 13-14månader kvar för min del alltså -.-

haha :P

2010-02-04 @ 15:09:52
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0