Skönt väder!

Idag lyser solen igen, och det är inte så farligt kallt heller.. en skön och fin dag med andra ord, synd bara att man blir helt bländad av solen som blänker på den vita snön ;P Kanske får ta på sig solbrillor?

Idag var jag på vårdcentralen igen då.. Det tog 30 min, samt 2 sköterskor + 1 sköterskestudent för att lyckas få ett rätt blodtryck på mig idag.. Jag är van vid att det alltid typ krånglar med de där grejerna och att de får springa och hämta andra.. de pumpar upp och tar om flera gånger så när min arm sen är fri så är den helt röd och typ bortdomnad, och kvar efter  där manschetten suttit ser man små typ röda prickar  (sånna ni vet som man får om man gör ett litet sugmärke och inte suger så hårt så att det blir blått)..  Men som sagt, idag tog det längre tid och var krångligare än vanligt.. Jag hade dessutom, när de väl fixat biffen, lägre blodtryck än vanligt, och jag brukar dessutom redan ligga lågt! Men de sa inget om att det var något fel, så jag får väl lita på att det inte är det då...

Jag har haft huvudverk typ konstant i 3-4 dagar nu, ingen jätte jobbig huvudverk, men tillräckligt för att man ska tycka att det är jobbigt att ha den så länge.. Jag har försökt med allt för att få bort den, sova bra, dricka mycket osv.. (har dock inte tagit huvudverkstabletter för det än).. och vill helst inte göra det heller, då jag anser att den inte är tillräckligt smärtsam för det.. men vi får väl se, jag kanske ger mig sen och tar det ändå..
Men jag funderar på om det ännu lägre blodtrycket kan vara förklaringen till huvudverken kanske..

Ikväll är det dags att jobba igen..

14-21.30, men jag har bokat in mig på en datakurs på jobbet idag också som börjar kl 13. Så jag ska dra in till jobbet en aning tidigare idag, så jag kan gå på den. (och som vanligt, det bästa är att jag får en timmes extra betalt för den datagrejen) ;P

Snart dags att ordna lunch..

Hoppas ni får en skön onsdag idag! Och om temperaturen sjunker väldigt under kvällen, så tänk då på mig som får vara ute och frysa på jobbet..

Kommentarer
Postat av: TinA

Ja, när det vart "problem" med mitt tillfälliga låga blodtryck så frågade dom om jag hade huvudvärk ofta, för det kunde höra ihop.. :S Nämnde du att du har huvudvärk? :S



Jag ska tänka på dig ikväll ;)

2010-02-24 @ 15:12:48
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0