Sol-dag

Idag har det vart en hyffsat bra dag på jobbet, ytterligare en dag då ingen ringde sig sjuk på morgonen! UNDERBART! From igår så startades servicegruppen upp på Gillet. De tar hand om städ, inköp och de flesta promenader. Man känner redan av det, efter bara 2 dagar, att det underlättar massor att de har hand om allt sånt! :) Inget mer släp med matkassar för vår del :)

Idag var det heller inte 23 minus när man gick till jobbet imorse, utan "bara" 13 minus :P Under dagen låg det mellan 7-10 minus, och det är betydligt mycket mer behagligt än vad 20 minus är! även om det är en aning kallt.. Men vad sjutton, solen kom fram en sväng idag iaf, och den var så välkommen så! Man känner att ljuset från solen börjar värma nu :)
Även om det är massor med snö ute, så känner jag ändå att det är på väg att bli vår, speciellt inom mig! :)

Fick en oönskad och helt felaktig räkning idag på 130kr.. Det skulle ha varit för att jag uteblivit från ett sjukvårdsbesök, MEN, jag vet bestämt att jag ringde så fort jag fick kallelsen och avbokade den tiden, då den inte passade, samt att jag bad dem skicka en ny tid senare under våren.. Så de har gjort FEL !
Jag ringde runt för att ordna upp det så fort jag såg den, men det visade sig att den som är ansvarig för makuleringar av räkningar har semester tills på måndag, så himla typiskt ! Men på måndag, då ska jag bannemig ringa och få den struken, då det är fel från deras sida. (Jag är egentligen inte den som bråkar om sådana saker, men när jag vet att jag var så himla noga och ringde i så god tid och avbokade, då blir man sur när man får en räkning om att man inte dykt upp på sin tid)!
Men nog om det nu..

Imorgon är det dags igen för ett besök till vårdcentralen då det var 3 veckor sedan jag var där sist nu.. får se hur det går.. det lär ju iaf vara den sista "invägningen" iaf, då jag sen bara har 2 veckor kvar av tabletterna och måste få en tid till min doktor igen så vi får diskutera hur vi ska gå vidare nu, (då mina piller ej längre går att få ut från apoteket).. men jag tänker inte stressa upp mig över det i förväg, utan tar det med honom då det kommer..

Nu är det snart dags för House, får se vad han har för spännande fall ikväll :)

Nästa onsdag (alltså den 3e mars) har Gray's säsongspremiär, det får man inte glömma bort ! ;P (nördig som jag är har jag tom skrivit in det i min kalender). haha!

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Oh det borde jag också skriva upp! Grey's alltså! :D Weee! Äntligen blir onsdagarna återigen heliga ^^



Angående jobbet så är det som personlig ass, vi får se vad som händer :) Intervjun gick iaf bra!

2010-02-23 @ 22:14:38
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: jessica

vilken härlig glad ton i dina senaste inlägg, jag gillar! :D

2010-02-23 @ 22:21:42
Postat av: TinA

Gött att det börjat bli plusgrader. men nu kommer väl översvämningarna istället ;)



Jag gilalr inte heller räkningar som är felaktiga -.- det är som en nagel i ögat ända tills man har fixat sådant.



Glöm inte desperate housewives på tisdag ;)

2010-02-24 @ 15:01:09
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0