Ännu en dag..

Ännu en dag på det nya året är snart slut.. Tiden går så himla fort ibland!

Har redan hunnit jobba tre dagar i rad, trots att vi kom tillbaka från sthlm i lördags.. Men det är skönt att jobba, fast man också blir väldigt trött av att jobba. Men det är en skön trötthet, så jag är tacksam för att det finns jobb.

Idag på jobbet städade jag ut ett kylskåp hemma hos en av våra gulligaste tanter. Jag skulle handla åt henne idag så jag passade på att få ut allt gammalt ur kylen, och där kan vi snacka om gammalt!, och när jag ändå var igång vart det en del ifrån skåp och lådor i köket också..
Ketchup som gick ut -05, konservburkar som gått ut för flera år sedan- varav en av dem gick ut -98 osv... hon är en riktig hamster, hamstar på alla små plastförpackningar hon får med mat-tjänsten, ex små burkar hon fått slyt eller grönsaker i då man kommer med lunchen, fullt i skåpen står det, fast hon aldrig kommer få användning för dem. Så jag tog och slängde allt sådant, alla sugrör som var sparade efter näringsdrycker, sånna där små plast"klämmor" som sitter runt brödpåsarna osv.. Så gulligt att hon diskar och spara på allt, men nu är det borta. Blev nog en 5-6 plastpåsar med sådant jag fick slänga..

Så nu har hon plats igen att samla mera :)

Det jag egentligen blir mest förvånad över är varför ingen annan har sorterat ut dessa saker förut? Visst har de slängt gammal mat, mjölk och kaffebröd.. men inte alla dessa andra saker som ketchup, konserver, sirapsflaskor, senap osv.. Är det bara ren ignorans och slarv, eller har ingen tänkt på att det är något som vi kanske ska hjälpa till med?


över till något helt annat..

Som ni kanske vet, eller som jag iaf vet.. är att jag alltid har varit så himla seg på att "upptäcka" saker som andra redan "upptäckt" .. ex. ladda ner film, tog mig flera år innan jag ens lärde mig hur man gjorde.. bad alltid Emil om det när vi bodde ihop.. Nu är det samma sak med spotify. Visst har jag fattat att det är en bra tjänst och allt det där.. Men jag har inte själv använt det så mycket förut.. har mest varit Joakim, och kompisar på fester.. Men nu börjar jag också uppskatta tjänsten. Det jag uppskattar mest är att band jag redan gillar och redan har skivor av, att jag kan hitta typ alla deras andra skivor också som jag inte har, så jag kan lyssna på dem gratis :)
Mycket bra!
Men som sagt, det visste alla ni andra redan eftersom ni redan har sysslat med detta ett bra tag ...

Kommentarer
Postat av: TinA

dock sägs det att de tar bort spotify för att så många väljer reklamen före prenumeration :/ spotify betalar en viss summa för varje låt, vilket med andra ord är en hel del.. men om så sker o de säger att de ger folket en månad på sig att välja betala kanske 99kr/månad, så tänker jag börja betala :P flr det är ju en bra tjänst! :D

2010-01-05 @ 19:47:48

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0