Olyckan

Det har hänt en olycka, det hände så snabbt, på bara några sekunder så var det över.. eller ja, över och över, jag vet ju fortfarande inte såhär i efteråt hur stor skadan är..
För att tala klarspråk och för att få er att veta vad som har hänt så tar jag det från början..

Idag på förmiddagen så skulle jag vara borta på ett möte/utbildning om kontaktmannaskap inom RAM-beslut. (jobbrelaterat såklart).. kl 9.00 skulle det börja.
Vi halv nio börjar jag åka hemmifrån, åker hela vägen ner genom brickebacken, och sedan framme i korsningen (vid macken), så kör jag höger som alltid för att åka vägen ner vid grankotten, univeritetet osv ner till stan.. men, när jag hade svängt och bara hunnit få upp hastigheten till 50km/h , så ser jag i min ögonvrå hur en mörk katt (tror att den var helsvart) hoppar upp från högersidans gräsbevuxta dike. Jag hinner inte mer än att bedömma att det aldrig kommer att gå väl! Hinner inte göra någonting mer alls, ingen sväng, ingen broms, INGENTING! Sen hör jag hur någonting slår emot bilen, eller snarare katten då.. kände dock inget bubbligt som om jag skulle kört på och över den.. när jag kikar i backspegeln så ser jag heller ingen död katt på vägen, jag ser överhuvudtaget ingen katt alls på vägen!
Nu när jag åkte hem efter mötets slut så kikade jag lite om jag kunde se den någonstans, men jag såg den ingenstans.
Så jag har alltså ingen aning hur det gick för katten, om den lever, om den är skadad, eller ligger död i diket. Men jag hoppas att den bara fick en smäll och att den sedan sprang vidare hem eller något i den stilen.

usch! jag vill verkligen inte vara med om något liknande igen! och jag hoppas också att katten tar det lugnt och ser sig om framöver då den ska korsa en väg!

Hur som helst, jag är ledsen katten om du har ont nu, och jag hoppas att du blir bättre snart!

Kommentarer
Postat av: TinA

Förhoppningsvis klarade katten sig.. Förstår hur det är, man blir rädd, man får ångest och att sedan leva i ovisshet om hur det gick tär på en litegran.. Samtidigt tänker man att man inte hade pallat att få bekräftat om den blev skadad eller tillochmed fick gå vidare.



Hoppas du mår bättre nu.



Kram

2010-06-03 @ 15:38:41
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0