Tisdag

Idag har det varit ännu en jobbardag, och den har varit helt ok! Efter jobbet åkte jag iväg ut till Ica Maxi vid Eurostop och handlade lite basvaror som behövdes, sedan gled jag förbi clas ohlsson och köpte sommarspolarvätska (då Joakim av misstag råkade slänga den oöppnade förpackningen jag köpte där för inte så längesedan) :P Efter det så åkte jag till macken uppe vid oss, tankade hela 32 liter! Sen åkte jag hem och bar in mina varor.

Jag ordnade med mellanmål för jag var hungrig, tog hand om posten och har fixat lite med internetbanken inför kommande räkningar..
Sedan ringde jag storasyster, där även min lillasyster befann sig. Så vi snackade alla tre, då de slog på högtalartelefon. Jag hörde även lilla Embla gny när hon vaknade från sin eftermiddagslur. :) Eller lite och liten, hon e inte så jätte liten längre (vet att det är fel att skriva både jätte och liten i samma mening men skit samma!).. De hade varit på BVC idag och fått reda på att hon nu väger lite över 5kg, samt har blivit 57,7cm lång. Tänk vad fort det går, på bara 2 månader (som hon är imorgon).
Vi pratade iaf lite om dittan och dattan, och sedan bestämde vi att jag ska komma ner på torsdag bara över dagen.

Ska bli riktigt trevligt!

Jag har förövrigt ändrat lite i denna veckas schema.. Det var en arbetskamrat som ville byta ett pass, då hon behövde vara ledig imorgon.. Så jag gjorde detta bytet:

Onsdag: Skulle jag varit ledig, men tog och gjorde ett byte så att jag kommer att jobba 7-13.30
Fredag: Skulle jag ha jobbat kväll från kl 15, men nu är jag istället ledig på fredag! :)

Det bytet passade mig perfekt. Eftersom Joakim jobbar så längt bort så är han hemma väldigt sent om eftermiddagarna, närmare halv sju kommer han innanför dörrarna här hemma, då är det redan kväll! Då tyckte jag att det är trevligt om jag blev av med min fredagskväll, så man hinner ses lite iaf på dygnets timmar! :)
Igår sågs vi ju knappt någonting, han åkte iväg tidigt, jag kom hem sent, så han skulle ju typ lägga sig när jag kom hem, så vi fick typ 15min tillsammans.. Imorse var han ju redan borta när jag gick upp, och han kommer hem ikväll.. så man vill ju gärna få kvällarna tillsammans lite, speciellt nu när jag ska jobba i helgen och vi inte kan ses så mycket då heller :P
Men det ordnar sig ju alltid med sånt ändå!

Det var fint väder idag, heeela morgonen och förmiddagen, ända fram tills det var dags att gå hem.. då blev det mulet! Också väldigt typiskt! :P haha!


Det verkar som att jag är helt tvärt om alla andra ;P haha.. När andra får fullt upp och har mindre tid för att blogga, ja, då har jag ännu mer tid över att blogga! :O

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0