Mysigt ljud..

När jag sitter vid datorn på jobbet så har många i personalen påpekat att de tycker att jag kan skriva så snabbt. De blir verkligen impade, för att de själva sitter och letar och trycker efter rätt bokstav i långsam takt på tangentbordet :P haha!
Men själv tänker jag inte så ofta på om jag skriver snabbt eller ej, men visst, hyffsat snabbt skriver jag väl antar jag.. Min generation, vi är ju liksom mer uppväxta med det här, vi är mycket mer vana att arbeta och hålla på med datorer, klart att det går snabbare då :P

Men sedan dess, då jag har fått dessa kommentarer, då de har sagt "oj vad man hör att du skriver fort" osv.. så tänker jag på det nu när jag sitter på jobbet.. Vi har ju vanliga tangentbord, som är till stationära datorer på jobbet.. När man skriver på ett sådan tangentbord så "smattrar" det ju mycket tydligare, än vad det gör när man sitter vid sin egen laptop hemma, det låter mycket mindre, mer dämpat..
Så när jag är på jobbet och skriver på datorn, så tänker jag numera på detta smattrande ljud som blir av tangenterna, och de har rätt, det låter verkligen som att jag skriver i ej jäkla fart! - och vet ni vad?
jag tycker faktiskt att det är ett mysigt ljud det här med tangentsmatter :P

När man var liten och kom åt en sån där skrivmaskin, så tyckte jag alltid att det var så himla kul att sitta där och skriva och trycka och höra smattret som blev när man tryckte på bokstäverna och när bokstaven "flög upp och slog till mot papret", och minns ni det där plinget i slutet? - då raden var slut och den åkte tillbaka och bytte till en ny rad..

Häääärligt ljud ! :)

Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: TinA

hahah vad kul jag tyckte också om ljudet på en skrivmaskin! :D jag minns dom så väl..



kul att dina arbetskamrater märker att de har en redig tös som är snabb med fingrarna ;)

2010-03-24 @ 19:32:31
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: jessica

jag älskar också ljudet av ett rejält tangentbord som smattrar. på den bärbara låter det ju inget kul alls :P

2010-03-24 @ 21:12:44

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0