Hallå i regnvädret!

Ja fy sjutton vilket jäkla regnväder det har varit idag, till en början inte så farligt med sedan tog det till vid lunchtid och bara typ vräkte ner.. uh! sitter nu här hemma och känner mig kall och frusen. har varken haft gummistövlar eller regnjacka på mig idag, så jag har blivit rätt blöt om man säger så! =/
Det har varit en rätt så jäktig dag på jobbet, så jag kunde inte ringa till tandläkaren förrän närmare kl 14.00 idag, (för de ringde ju såklart inte mig idag heller, som jag hoppades på).. skulle ju egentligen jobba till två idag, men jag fick jobba till tre istället också..
men när jag ringde iaf till tandläkaren, så visade det sig att de egentligen bara ville flytta fram min tid, eller snarare, det stod att jag hade tilldelats en ny tid kl 16.50 idag istället! (utan min vetskap). jag berättade för henne att de hade talat in ett meddelande om att de behövde boka om tiden, men att de inte hade angivit den där nya tiden.. men iaf, hon frågade om det gick bra om jag kom 16.50 idag då istället för 16.30 som jag egentligen skulle ha varit där.. och det gick ju självklart bra! (jamenar, 20minuter hit eller dit, vad gör det?) ;P
Det enda jag oroar mig för är vad det kommer att kosta :S Har ju bara gått en gång förut, och då kostade det, ca 400-500kr.. trots att jag typ bara "gapade lite", kanske tog jag kort också, eller, kommer inte ihåg.. men iaf, jag tycker att det är DYRT att gå till tandläkaren oavsett vad man gör där!

Det är även ändrat på morgondagens arbetstider.. jag skulle jobba 7-14 imorgon, men istället har jag bytt och jobbar 14-21.30. Det var en på jobbet som behövde vara ledig, och en annan vikarie som endast kunde jobba dag, och jag var snäll nog och gick med på att byta, så den andra vikarien kunde ta min dag då istället.. (det tjänade jag ju på, då jag dels fick en halvtimmes längre arbetstid, samt kvälls ob:t) ;P
Dock missar jag ju grey's, men det får jag väl överleva.. jag kan ju se det i repris..


Nej, nu är det dags att gå och fixa tänderna så jag är fin i munnen till tandläkaren (förstår egentligen inte varför man borstar tänderna innan man ska dit egentligen.. de klagar ju alltid ändå på allt ändå ;P jag sket faktiskt i det en gång, å de sa bara samma sak som annars ändå, då man faktiskt har borstat..) men iaf, jag ska vara hygglig denna gången och borsta de små gaddarna :P

ha en fortsatt bra dag, om den har varit bra hittills?


förresten, glömde tala om att Tony, sångaren i bandet fyller 26år idag, STORT GRATTIS ! Han firade vi ju dels i fredags, och dels ska vi ut och äta med honom och bandet idag också :)
sedan fyller även Erik, storasysters sambo 27år idag, STORT GRATTIS där också! :) (har redan firat honom också, när jag var nere förra veckan och hälsade på.)


ha det!

Kommentarer
Postat av: Lina

Oj oj, ni tar verkligen allt på samma gång! Vi tänkte åka utomlands i sommar (många förslag: köpenhamn, tyskland, england eller skottland och är det kasst väder i sverige någonstans med värme och hav) men eftersom jag inte får flyga så känns det sådär, då kan vi vänta med det tills jul istället så det blir sverigesemester men det har jag vart oerhört dålig på så det ska bli rätt kul det med =)

2010-05-26 @ 11:17:34
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: TinA

Regn är endast mysigt när man är inomhus :D



svar: Ja annan förklaring kan det ju inte finnas att jag sade ja till fönsterputsande. Felkoppling i hjärnan möjligen. ;)

2010-05-26 @ 13:12:16
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0