Ibland...

Idag har jag jobbat ett 12,5h pass.. dvs från sju i morse till halv tio ikväll. där emellan har jag haft; en halvtimmes lunchrast, en timmes ledigt mitt på dagen, samt en halvtimmes middagsrast, som blir 2h ledigt totalt idag..
Passet har gått bra, från start till slut, men nu är det jag som typ är helt slut..

Jag tycker att det är ok att jobba helger över lag, men ibland så tycker jag det är så tråkigt.. Just ikväll är en sådan kväll då jag tänker så.. nu när jag har jobbat hela förbaskade dagen och äntligen får komma hem, vad händer då för min del.. jo, jag måste slänga i mig något att äta och sedan pallra mig i säng, för jag ska upp kl sex imorgon igen och dra mig iväg till jobbet!
Medans för andra som är lediga så händer det betydligt trevligare saker än så.. De kanske sitter och kollar på en film under en filt hemma i soffan, myser med någon, kanske sitter i en biosalong, är ute på en pub och dricker en öl, kanske äter de mat med några vänner, kanske är de just nu på väg ut till en krog för att svänga lite på höfterna.. se, det finns massa kul att göra en helg, en lördagkväll som denna, men jag, jag måste sova! =/

Jag ska inte klaga, jag gillar mitt jobb, och helgen ger mer i betalt..
Men folk som aldrig behöver jobba helger, folk som aldrig behöver offra varannan helg till sitt arbete, förstår nog inte riktigt hur det kan kännas att behöva "måste" det just då.. då när alla andra som man känner är ledig, då som man egentligen skulle haft som största möjligheten att få umgås med sina vänner och bekanta, då när man tvingar sig själv att gå och sova- tänker man på hur mycket kul man kunde gjort istället - och hur man undrar vad alla ens vänner har för sig för kul..


Det enda jag kan glädjas åt ikväll är regnet som faller ner utanför fönstret, det är det enda som får en att vilja slänga sig i sängen och dra täcket över huvudet! (dock är det också det regnet som är orsaken till att jag just nu sitter och fryser, för att jag har blivit pissblöt av det nu ikväll då man tvingades visstas ute i det under arbetspasset..)

Nej, nu måste jag lägga mig..

Hoppas ni har en trevlig lördagskväll alla ni som inte behöver jobba, hoppas även ni kan ha överseende med min dystra kvällsblogg ikväll..

God natt!

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Efter regnet kommer solskenet gumman! Men jag vet hur det är, helger är tråkiga pass. Men det ger ju lite klirr i slutet av månaden istället och då är det du som skrattar mest :)

2010-05-09 @ 13:14:47
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hm, vi borde kunna ses för en fika efter att du slutat på söndagen. Mitt tåg går 16.08 så vi bore hinna med en fika.. :-)

2010-05-09 @ 16:01:54
URL: http://tjolanta.blogspot.com/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0