Fredagkväll :)

Nu är det äntligen fredag igen! :)

Idag har jag varit i skolan, föreläsning inför kommande studieområde, samt info om grupparbetet vi ska göra inom detta. Vi ska göra grupparbete i form av rollspel, där vi ska agera och tala om vad som händer vid en olycka. Vi ska välja en olycka, agera den och vad som händer efter det.. vilken hjälp kommer, vad gör dem, vem gör vad osv.. Allt detta utifrån (L-)ABCDE. Det blir säkert kul.

När jag kom hem så blev det lunch och sedan satte pluggandet igång igen.. Nu har jag äntligen gjort klart Chock-uppgiften som jag typ har tragglat med hela veckan! (inte för att den har varit extra jobbig, utan för att jag har haft lite dålig disciplin denna veckan) :P Men nu är den klar, och ivägskickad! Gött!
Känns bra på något vis att avsluta en uppgift på fredagen, för då känns det mer som att nu är det slut för denna veckan, nu är det helg! Samt att man inte behöver ha den överhängandes över helgen.. samt att det kan kännas gött att starta med något nytt på måndagen, en ny uppgift, en ny utmaning :P
På måndag för min del blir det en uppgift som handlar om skallskador..

Nog om skolan nu!

Jag sitter här hemma nu och lyssnar på musik och dricker lite cider. Väntar på att Jessica ska komma hit och vi ska hänga här och dricka lite dricka och ha det trevligt. :)

Jag har varit med om en olycka!!!
Jag och Joakim åt middag för en stund sedan. Det blev hemmagjord potatisgratäng med gorgonzolafylld fläskfilé. MUMS var det kan jag lova! :)
Tyvärr lyckades jag bränna mig när jag först skulle helsteka fläskfilén i gjutjärnsgrytan.. jag lyckades få stekfettet att skvätta upp på min arm när jag skulle vända på fläskfilén. Fy sjutton vad ont det gjorde! Jag bara slängde ifrån mig "nypan" jag höll i (jag menar det där stora pincettliknande plastiga köksredskapet som passar utmärkt då man ska vända saker, men vet ej vad det heter).. Spräng till kranen och sköljde mig med vatten, kallt kallt vatten, så handen nästan domnade bort :P haha.
Det svider fortfarande lite, men det går väl över så småningom.. 

Jag önskar alla en skön fredagkväll i alla fall! :)


Kommentarer
Postat av: TinA

usch hoppas du inte fick några märken av skvättet :S



Hoppas du hade en trevlig kväll med Jessica :D

2010-11-14 @ 18:47:50
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Emma [loveshaped]

Svar; Det är klart det gör det :) Jag håller med dig att det inte finns någon ålder på Disneyfilm. Jag skrev ner det på listan ändå för det är inte alla som tenderar att hålla med mig :P

2010-11-15 @ 09:53:45
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0