En intressant fredag..

Igår var en intressant dag.. och märklig dag..

Jag gick till jobbet som vanligt på morgonen och allt var vanligt under i princip hela arbetsdagen.. men si sådär tio minuter innan jag skulle sluta kom chefen in och berättar för mig att jag får förlängt vikariat i 2 månader till.. :O Jag trodde ju inte att jag skulle få det, för det hade låtit så osäkert på henne då jag frågade för några veckor sedan...
Jag hade ju vant mig vid tanken på att bara gå på timmar.. vant mig vid tanken att jag nu kunde välja vilka helger jag vill jobba och inte.. och lägga mitt schema som jag själv vill.. så typiskt!
Men, jag kan ju inte vara dum och tacka nej till ett vik, som desutom skulle bli ökad sysselsättning än vad jag har just nu på detta vik. Så jag sa till henne att det var bra, men att jag vill ha jul-ledigt. Och det sa hon gick bra.

Jag gick hem och berättade allt för Joakim.. Men jag var så irriterad, och kände mig så besviken över det förlängda vikariatet.. jag var ju så inställd på det andra nu, så det kändes så fel.. bah! Jag kom desutom på att nu när jag har förlängt vikariat så blir helgen efter min födelsedag min jobbarhelg.. vilket betder att planen som vi hade att fira mig då med vännerna typ gick upp i rök! Fan vad detta suger!

När jag hade lugnat ner mig lite såg jag att jag hade fått en massa post, så jag satte mig och öppnade den..
Kan ni gissa vad som kom med posten? - Nej, det kunde inte jag heller ha anat :P
Det kom intagningsbesked till Sjukvårdskursen som jag hade sökt, och där stod det att jag var antagen och börjar skolan redan den 25 OKTOBER ! Så jävla sjukt! haha!
De hade ju sagt till mig när jag sökte kursen att starten är i januari, om jag skulle komma in.. så jag var inte inställd på det här alls, heller :P

Så, nu vart det helt plötsligt såhär:
Jag fick ringa chefen och säga att jag inte kunde ta vikariatet, eftersom jag kommer plugga. Men jag kommer fortfarande få lägga in mig och gå på timmar då jag kan det.

På måndag och början av nästa vecka är det massa saker som jag måste fixa inför skolstarten:
* Söka CSN bidrag och lån.
* Ringa till kursansvarig lärare och fråga hur schemat för första veckan kommer se ut. (eftersom mitt nuvarande vikariat sträcker sig fram till den sista oktober måste jag ju se om jag kan arbeta de passen jag har kvar eller hur jag ska göra med dem)
* Meddela chefen om hur jag måste göra med de kvarvarande passen..
* Köpa kursboken!

Men, det kunde jag ju inte tänka mer på nu.. Jag var ju tvungen att packa resväskan illa kvickt och dra iväg...
MOT STOCKHOLM.
Så vi rafsade ihop våra prylar och satte oss i bilen och for iväg.
Vi var uppe i sthlm och innanför dörrarna hemma hos Joakims pappa vid 17.40. Födelsedagsmiddagen som skulle hållas för hans lillebror startade kl 19.00, så vi hann slappa lite innan det var dags att åka iväg igen.

Middagen var på en riktigt flådig och lyxig resturang.. dem hade hyrt rummet i vinkällaren. Så där satt vi 12 personer och åt vår lyxiga mat.
(Bilder på detta kommer senare)

Trevligt var det och gott var det!


Men snacka om att jag hade en väl händelserik dag? haha.
Inte undra på att jag slocknade rätt så fort när jag kom hem till Joakims pappa igen och la mig i sängen..

Kommentarer
Postat av: Tessy

Haha oj det lät verkligen som en dramatisk dag ;D jag hade blivit totalt förvirrad :S hehe.

Ha det så bra i sthlm!!

2010-10-16 @ 13:27:17
Postat av: Emma [loveshaped]

Haha oj jag håller med dig där. Vilken dramatik! :O Skönt att du hann lösa det mesta iaf! ha det fortsatt fint i sthlm!

2010-10-16 @ 18:58:16
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0