Här var det mycket att läsa om...

Egentligen har jag verkligen inget vettigt att komma med alls idag.. bara så ni vet.. Men jag är bara så uttråkad just nu, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på..

Ikväll blir det iaf att umgås en sväng med Jessica, äntligen! Känns som ett tag sedan nu.. Trots att kvinnan är arbetslös så har hon då iaf häcken full med saker att göra ;P Men det är ju å andra sidan väldigt bra! Men så ikväll är hon iaf min för några timmar :)

Idag är jag ledig.. behövde å andra sidan kanske inte säga det, för om jag hade jobbat hade jag inte suttit här och skrivit just nu.. Jag har lust att sticka iväg och sätta sprätt på en massa pengar.. precis som en annan kompis jag har, så blir jag också väldigt shoppinglysten när jag inte har något att göra.. Men, jag måste låta bli det idag, för jag gjorde ju av med en del pengar på nya kläder i helgen..
Om det är nån gång på året som jag verkligen gillar modet i affärerna, så är det på hösten! Då kommer alla de rätta färgerna in i butiken, så som lila, svart, mörkgrönt osv.. Och sen är det ju så mysigt att gå i butiker när det ändå bara är grått och trist ute.. man får sån lust att köpa en stor, mjuk och mysig tröja att vepa omkring sig och hoppa upp i soffan och kura ihop sig i.. :)

Nu när jag ändå snackar om kläder.. så skulle jag verkligen behöva rensa ur massa gammal skit ifrån garderoben.. sånt där som man har vuxit ur, sånt där som är trasigt, sånt där som man aldrig vill ta på sig.. Får se om jag lyckas få ett ryck senare med det där.. ibland när man håller på och rensar så kan man ju hitta plagg som man faktiskt aldrig har använt, eller bara använt en gång och sedan glömt bort att man hade :S Undrar om det tyder på att man har för mycket kläder, att man har för liten garderob, eller att man helt enkelt köper lite för mycket på impuls? nu blev jag lite fundersam om impuls stavas med m eller n.. men jag tror ändå det är m, så det får stå så.. impuls, inpuls, impuls, inpuls, nej, det ska vara impuls! så det så! nu är det bestämt!

Urk, jag bävar inför min kommande lön.. tror inte att den kommer att vara något vidare mycket.. För det är ju augusti-lönen jag får denna månaden, och i augusti hade jag ju två veckors semester, obetald.. så, det blir nog inga större slantar i kommande lönebeskedet.. =/ bah! Det är nackdelen med när man inte jobbar, att man inte får en massa pengar sen som man kan stoppa i madrassen, eller bränna upp på prylar.. :P Men samtidigt är det gött att vara ledig och fri ibland! (ibland lite för lockande att vara det..)


Jag måste verkligen skärpa till mig..

Ba ba bada ba ba bapa bada ba ba bapa bada ba ba bapa bada ba ba bapa bada ba ba bapa bada ba ba bapa...


(för er som inte kan nynna det där så bra, så kan jag tala om att det är den där låten man hörde när reklamen för filmen "i rymden finns inga känslor" gick på tv). Jag får den på hjärnan ibland..

Ne, ha en bra dag nu alla.! tjarå!

Kommentarer
Postat av: Tessy

vad kan det vara för shoppinglysten kompis du skriver om? (A) nä nu ska jag in till stan och shoppa lite, älskar också att gå i affärer på hösten :D

2010-09-22 @ 15:38:26

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0