En lugn helg med mycket att stå i!

Den här helgen har verkligen varit slapp, men samtidigt har vi gjort en himla massa saker ändå!

I fredags blev det en slapp hemmakväll med en film, vi la oss rätt tidigt för att vara fredag, redan vid halv elva, men det var så himla skönt!

I lördags sov vi tills vi vaknade av oss själva vid nio tiden.. då gick vi upp och gjorde en härlig frukost, sedan blev det dags för städning av hela lägenheten!

Hela förmiddagen gick alltså åt till att dammsuga, damma, moppa golven, slänga massa sopor och plocka i ordning i största allmänhet..

Efter städningen blev det en dusch, lunch och en sväng ut till Ikea för att köpa blommor.. Jag hade tänkt köpa nya bambupinnar då mina ena har dött och den andra är på väg.. men de hade inga såna där längre.. Men det blev iaf en ny blomma in till sovrummet då den förra vissnat, och så köpte jag även en ny orkidé, eftersom jag älskar dem! :)

Jessica tittade förbi en sväng på eftermiddagen och vi satt och bubblade om en himla massa, innan hon var tvungen att ge sig vidare..

Resten av lördagen slappade jag och Joakim här hemma, lagade mat, såg på film och bara hade det gött.. Vi pratade även i telefon med våra familjer i omgångar under kvällen.. Det blev ett himla ringandes ;P


I morse gick vi upp runt nio eller halv tio tiden och började även denna dag med en god frukost! Dock var vi rätt hungriga båda två, så det blev lite gnabb vid frukost görandet, men vi blev snart på bättre humör när ätandet satte igång.. :P

Efter frukosten blev det matsedel och inköpslista som skulle skrivas, sedan åkte vi iväg och gjorde vår veckohandling.

Väl tillbaka blev det till att packa upp varorna, lägga kycklingen vi skulle ha till middag i marinad och sedan gå ner och börja tvätta kl 13.00. När tvätten var ilagd gick vi upp och började rengöra grillen, med galler och hela konkarongen.. Sedan satte jag en deg till ett bröd. Ner till tvättstugan, hänga tvätt.. upp och baka bröd, och fixa med allt sånt.. Slappa lite, sen ner och hämta upp tvätten..

Sedan åkte vi ut till Mariebergsgallerian och köpte nya sovrumsgardiner, samt att jag köpte mig ett nytt midjeskärp – ett lite smalare än det jag redan hade..


När vi kom hem satte vi igång med förberedelserna inför middagen.. Sedan hängde vi upp gardinerna.. sedan började middags fixande ordentligt..

Idag premiärgrillade vi! :) Det blev så himla gott!

Marinerad kycklingfilé med grillade grönsaker, hemmagjorda klyftpotatis och tzatsiki! Så himla sommrigt, så himla gott! Det enda som saknades var en cider för min del, och en öl för Joakims del.. men det får bli en annan gång :P

Efter maten blev det ”roliga” saker.. nämligen vika in all tvätt och sedan köra hemmaträningsprogrammet..

Men nu har vi fixat klar för idag och resten av kvällen blir verkligen bara lugn och slapp som fan! Ska bli så gött att få gå och lägga sig om ett par timmar! :)


Hoppas ni andra också ha haft en bra helg med allt ni har företagit er? :)


Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0