Hemgång

Ja, ni läste alldeles rätt.. Idag ska jag få gå hem ifrån sjukhuset.. De vill att jag ska äta lunch här först, för att se att jag inte får ont direkt efter maten.. sen är jag fri att åka hem!
Ska verkligen bli skönt att få komma hem igen!
Jag har typ inte sovit en blund i natt! Mellan 00-02 sov jag väldigt lätt, typ mer bara vila.. Men sen gick det inte mer.. Jag gav upp och kollade på film istället.. Vid 03-03.30 tiden tog mitt dropp slut, så det blev baksug och blod åkte in i slangen.. Då ringde jag efter personalen som kopplade loss mig från droppet.. Jag bad även om en extra kudde och en extra filt, för jag dels frös och det var för obekvämt med bara en kudde..
Sen fortsatte jag spendera resterande delen av natten med film.. Jag såg hur det började ljusna mer och mer ute under tiden..
Runt halv sex tiden kom sköterskan in för att ta puls, bltr och temp..Vid kl 06 ringde jag Joakim och pratade med honom litegrann..
Sen lyckades jag faktiskt sova en liten stund mellan typ halv sju och kvart åtta..

Vid åtta tiden kom personalen in och ville bädda sängen.. Då gick jag upp och bytte om.. När jag kom tillbaka in på rummet stod läkarna redo att gå ronden..
De ville ta lite mer blodprover, samt att jag skulle få ett till dropp- för de ville ha mig fastande en stund till.. Sen skulle de komma tillbaka och ge besked om jag kunde åka hem..

Det kom en sköterska som tog blodprover och satte på mig dropp.. sen var det bara att invänta svaren..

Efter ett tag kom doktorn in och sa att de fått svar.. tydligen var värderna fortfarande höga, men att de skulle bli normala efter några dagar.. Han sa också att jag får gå hem efter lunch. Han talade om att jag har fått ett recept på smärtstillande som jag ska ta vid behov, om smärta skulle uppkomma igen.. Sen ska jag även få hem en kallelse så småningom där jag blir kallad för att tala om en operation av gallblåsan.. - som är full med gallsten förövrigt..

Jahapp. Så nu sitter jag här och har precis druckit en kopp te.. De har dragit droppet och infarten, så nu har jag inga slangar och sånt i mig längre, skönt!
Lunchen serveras om typ en halvtimme.. sen får jag gå hem! Ska nog hem och vila lite då, med tanke på brist på sömn..

Aja.. då vet ni iaf att jag lever och mår bra.. samt att jag snart är på hemgång!

Ha det bra alla! (om jag inte skriver något mer under helgen.. så säger jag det nu) GLAD PÅSK!!

Kommentarer
Postat av: TinA

Här kom det lugnande inlägget



Otrevligt med en massa gallstenar, men å andra sidan skönt att veta att ni vet vad problemet är. Alla har ju inte den turen att få veta ens fel. Hoppas operationen blir av snart :)



Take care!

2011-05-03 @ 18:49:58
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0