Mycket att stå i..

Ojoj. Igår hade jag verkligen en massa ärenden att utföra och dagen gick skitfort!

Dagen började med att jag åkte in till stan för att få en vaccinspruta (Twinrix-hepatit A+B) Tänkte att detta kunde vara bra att ha inför resan. Fast sköterskan som vaccinerade mig sa att man inte behövde ta någon spruta för att åkta till Grekland, men det är ju aldrig fel att ha ett skydd inför kommande resor..

Efter vaccineringen traskade jag upp på stan med min enormt tunga handväska! Den vägde verkligen bly- för i den hade jag en påse fylld med alla pengar jag har samlat på mig här hemma i massa burkar. Det var alla enkronor, femkronor, tior och tjugolappar som jag hade med mig. Eftersom banken inte öppnade förrän kl tio (jag vaccinerade mig kvart över nio), så beslutade jag mig för att gå till Forex först och växla lite pengar till Euro som jag kan ha inför resan.

Sagt och gjort.. hon i kassan på Forex vart helt häpen när jag lassade upp buntar med tjugolappar.. Hon fick vackert sitta och kontrollräkna dem också, och hon frågade mig då hur länge jag hade samlat.. (Jag har inget exakt datum, men jag vet att jag började samla igen någon gång efter att jag hade köpt min bil, vilket jag gjorde på min födelsedag 2009, så drygt ett år då)

Efter att jag hade växlat till mig lite Euro (kommer nog växla till mig lite mer senare), så gick jag vidare till banken. Där stod det en massa folk i kö för att komma in (klockan var fortfarande inte tio, så de hade inte riktigt öppnat ännu). Jag passade då på att använda deras mynträknare som de har i förrummet innan man kommer in till själva kontoret (jag är Nordea-kund, så att ni fattar vilken bank och vart jag menar) Det skramlade och klirrade en hel del då jag vände upp och ner på min pengapåse där.. den räknade och räknade och långsamt försvann alla pengarna.. rakt in på mitt bankkonto :P

När jag var klar med det så vände jag mig om för att ansluta mig till kön, men då var det en man som pekade på att jag hade tappat pengar på golvet vid räknaren.. det hade jag inte märkt alls! Jag satte igång och plocka upp alla pengarna och det visade sig att jag hade tappat hela 83kr på golvet utan att märka det! :O Jag gjorde en ny mynträkningsprocedur och dessa pengar klirrade också in på kontot..


Sen öppnade banken och vi alla gick in och tog en nummerlapp.. Det var en himla massa folk, och massa mer dök det upp i kö medan man väntade på att sitt eget nr skulle dyka upp på skärmen så det blev dags för ens egen tur..

Antar att det var så mycket folk eftersom att det har varit en långhelg med många röda dagar och banken stängde tidigt förra veckan..


Efter en lång stunds väntande vart det min tur att gå fram med mitt ärende.. Jag lassade upp de kvarvarande tjugolapparna på disken och talade om att jag ville sätta in dem.. Då frågade hon mig vart jag fått dem ifrån (?), jag talade vackert om att jag samlat på mig dem hemma!

Hon verkade lite missgillande till att man samlade pengar hemma och sa att det var mycket bättre att sätta in dem på banken.. min tanke blev då (vad är det inte jag går och gör just nu???)..

Visst, jag förstår hennes tanke, att det handlar om säkerheten osv. Men det är ju som sagt inte lika roligt att räkna pengar som sitter på banken, för där ser man ju den rätta siffran med en gång! :O

Jag kommer att fortsätta att spara pengar hemma och med jämna mellanrum sätta in dem på banken!


När detta var gjort traskade jag vidare på mitt nästa ärende, som blev till Clas Ohlsson för att köpa batteri till min internetbankdosa.. Haha! Bara massa pengaärenden typ!


När jag hade gjort det så fick jag ett sms ifrån bemanningen som meddelade att papperna inför sommarjobbet var klara för påskrift.. Så jag gick tillbaka till bilen och åkte till bemanningskontoret och ordnade med påskriften där.


På vägen hem svängde jag även in på Statoil och tvättade bilen, så nu är den så blank och fin! :)


Seeen kunde jag åka hem i godan ro och äta lunch och börja plugga.. som det var tänkt att jag skulle göra större delen av dagen egentligen.. Men ibland har man verkligen en massa andra ärenden som man också måste fixa..

Jag pluggade en stund på hemtentan, så nu har jag bara en fråga kvar att besvara innan jag kan skicka in den!


Idag sitter jag med en annan uppgift som är lite mera brådskande.. Nämligen en uppgift där seminariet är nu på fredag!

Jag har verkligen inte haft motivation att komma igång med den tidigare (sedan har jag ju haft en himla massa annat som har kommit emellan också), men nu har jag iaf kommit igång med den så det ska jag greja klart med till på fredag! :)


Ja, jag vet.. det har blivit rätt långa inlägg på senaste tiden.. Men det får ni ta! :P


Nu, åter till pluggandet!


Kommentarer
Postat av: TinA

Vad snällt av mannen at berätta att du hade tappat pengarna. Han kunde ju ha tagit dom själv =) Lustigt sagt av tanten i banken angående tjugolapparna.. Visserligen förstår jag också hennes tanke, men tror hon att du inte visste om risken själv? Sen vill jag minnas att vår allas kära Britt tipsade oss om att ta ut en hundralapp varje månad och lägga undan nånstans, som en bra backup till pensionen. Och Britt kallar man verkligen inte dum i alla fall. :P



Hur som helst, skönt att du fick mycket gjort denna dagen! =)

2011-05-05 @ 14:02:43
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0