1 augusti

Jaha. Då har vi flyttat (fast jag i skrivande stund sitter i den gamla lägenheten, då vi inte hunnit få internet till den gamla).
Igår gick det stora flyttlasset av stapeln, med alla tunga möbler. Vi streta på bra och det var gjort på två vädor med släpkärra. Mycket tack till dem i min familj som var med och hjälpte till! :)
Sen när alla hade åkt hem så var det bara för mig och Joakim att fortsätta jobba, denna gång med att packa upp igen! huh!
Vi handlade lite, packade upp lite, åt lite och sedan gav vi upp för den dagen..

Snacka om att det var segt att gå upp kl 06.00 imorse för att ta sig iväg till jobbet! Men jobbdagen har gått bra trots allt, som väl är det.

Som sagt så befinner jag mig i gamla lägenheten nu, jag är här och hämtar några småprylar som vi glömde.. Sedan har jag fixat med flytten av hemtelefonen, som jag nu tror kommer att grejas en gång för alla - för på torsdag kommer en tekniker hem till oss i nya hemmet och fixar med det. Gött! 3e gången gillt som man säger!

Internet har vi inte hunnit att ordna till den nya lägenheten, eller det är på gång.. Jag väntar bara på en bekräftelse att det ska börja gälla, så att säga.. Borde få den under veckan.. Men tills dess så kommer jag bara kunna vara inne om chansen ges någon gång på jobbet.. Hoppas ni har överseende!

Nej, nu ska jag snart ta och samla ihop mig och grejerna.. Det börjar bli dags att åka och plocka upp Joakim vid jobbet och sedan fara hem till nya hemmet.
Ikväll ska vi bara ordna middag och sen lägga focus på att packa upp alla saker.. Jag vill ha det fixat så snabbt som möjligt, helst innan helgen.. Eller senast nästa vecka, för sedan börjar nästa projekt..

Nästa projekt består av att flytta upp Joakims prylar till Uppsala, och efter det städa ur lägenheten här i Brickebacken! HUA, säger jag bara! Men det borde gå bra..

Nej, dags att sticka. Ha det bra så hörs vi väl igen när internet funkar (om jag inte lyckas snika åt mig någon datortid innan dess)..

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0