hur det gick..

Nu vill ni väl (förhoppningsvis) veta hur det gick för mig idag när jag var iväg och vägde mig.. och jag kan säga att det gick bra! (såklart, allt nedåt är bra).. :P På dessa två veckor så har jag gått ner 3,4kg.. inte så pjåkigt.. Detta i sin tur gör att totalsumman för min viktnedgång just nu står på 15,8kg!
Inte illa pinkat va? Det känns rätt konstigt faktiskt att läsa och höra hur mycket det är.. för det är verkligen sjukt mycket! Men när man är inne i det hela så känns det inte som att jag har gjort så överdrivet mycket för att nå dit.. på något konstigt sätt.. om ni fattar vad jag menar? Men det är ju för att jag har blivit så van vid det här nu, vad jag gör.. så jag tänker inte så jätte mycket på det liksom.. Men om man tänker på det så har jag ju "gett upp" rätt mycket liksom.. all form av mat, dryck osv.. förutom vatten, buljong och te.. det får jag iaf dricka..

Jag har ju som sagt känt mig väldigt orkeslös och fysiskt trött.. Jag praktade med dietisten om det idag när jag var och vägde mig.. Hon tyckte jag skulle se till att dricka buljong varje dag i en veckas tid och jämföra hur det känns efter det.. om det blir bättre eller ej.. förhoppningsvis blir det bättre! Hon sa att iom. att jag dricker så mycket vätska nu och inte får i mig så mycket salter i "maten" jag äter, så blir min kropp liksom "utspädd" på salter.. vätskan som kommer ur mig drar med sig saltet ut och eftersom jag inte fyller på så blir jag liksom "tunn" på salt.. Så jag ska dricka buljongen för att få in lite mer salter i mitt system..

Nej, nu måste jag sluta skriva så jag kommer i säng någon gång.. Ska vara på praktiken kl 07.00 imorgon.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Stort grattis! :) :) 15,8 är sketamycket ju! Du är bäst! Hoppas det hjälper med buljongen också.



Kram!

2011-02-03 @ 14:03:58
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0