Mycket produktiv dag..

Än så länge har min dag varit mycket produktiv. Jag gick upp strax efter halv nio och innan klockan hann slå nio så hade jag redan satt igång att baka bröd!
Eftersom det är min sista vecka på praktiken så har jag beslutat mig för att baka eget bröd och ta med som avskedspresent, både till personalen och till de boende brukarna där..
Jag har verkligen trivts bra på praktiken och jag hoppas att jag får jobba där i sommar! :)

Jag har inte bara bakat ett sorts bröd, utan två sorter! Både Fillimpa och Hälsobullar har jag bakat..
Det blev en sats Fillimpa som gav två limpor.
Sedan blev det först en sats Hälsobullar som gav 24 släta bröd-bullar..
Sedan blev det en till sats Hälsobullar (för min bakbunke rymmer inte dubbel sats), som också gav 24 släta bullar..
Jag bakade alltså från strax före nio och de sista brödena kom ur ugnen runt halv ett..

Jag har verkligen bakat non stopp hela förmiddagen vill jag lova! Och jag gillar't! ;P

Nu har jag precis packat in alla bröd i påsar.. Några Hälsobullar får stanna kvar här hemma, så Joakim kan få lite nybakt bröd han också :)
Resten går till praktiken imorgon.

Jag skulle kunna tänka mig att baka något mer.. men jag vet inte vad det skulle vara bara. Mjölet börjar ta slut och vi som köpte det igår ;P haha!

Jag tror nog att resten av dagen blir rätt slapp.. Det är ju Alla hjärtans dag idag och de flesta spenderar väl den med sina käraste, eller på jobbet :P
Joakim ska iväg och repa ikväll med bandet, så vi lär nog inte ha så mycket Alla hjärtans dag här hemma det här året. Andra år har vi ju köpt presenter och lagat god middag tillsammans osv.. Men i år beslutade vi oss för att vi inte skulle köpa något åt varandra i år, utan att vi skulle lägga varsin peng till vårt gemensamma semestersparande istället. En resa är ju faktiskt något mysigt och trevligt som vi vill göra tillsammans och då tyckte vi att det passar bra att lägga en slant till det sparandet där idag, så vi kan unna oss en massa gott och ha det bra när vi väl åker! :)


Så här ser min vecka ut den här veckan:


Måndag: Ledig - Brödbakning!

Tisdag: 7-16 -Praktik

Onsdag: 7-12.30- praktik
13.30-15.30 Gruppträff- inför upptrappning
17-21 - Jobb (de ringde idag (måndag) och undrade om jag kunde börja 17 istället för 18, båda passen)

Torsdag: 7-16 -Sista dagen på praktiken!

Fredag: Ledig

Lördag: 17-21-Jobb

Söndag: Ledig -eventuellt åker jag och Joakim till Mariestad över dagen.


Jag hoppas att alla mina vänner och såkart min familj får en trevlig Alla hjärtans dag! :)

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0