Nu är det vädret på tv..

I måndags träffade jag Emma över en fika på stan, fika för Emmas del, te för min del ;P Men det var trevligt, mycket trevligt att få träffas och bara prata en massa bara vi två :) Efter fikat traskade vi runt lite på stan, tills det blev dags att åka hem.
Igår kväll träffade jag Jessica en sväng hemma hos henne. Första gången jag checkade in deras nya lya.. Men jag gick ju för sjutton aldrig en riktig husesyn!!! :O Det får bli en noggrannare sådan nästa gång ;P Det var iaf mycket skönt att bara chilla i deras soffa och snacka med henne och jäder om ditt och datt.. Borde göras oftare!

Förutom en del träffar med mina vänner så har jag full rulle med praktiken.. Det är ju näst sista veckan nu! Ujujuj vad tiden går fort hörrni!

I helgen har jag också praktik, men jag är totalt fri heeela lördagskvällen.. Om någon är intresserad ;P

Men nu över till något som kommer få mig att ligga enormt mycket på plussidan i vuxenpoäng, mer än vad jag redan gör.. Imorgon har jag ett bokat möte med banken, där jag ska ta hjälp av dem att börja PRIVAT PENSIONSSPARA! Det ni! Det känns enormt vuxet att göra det, men det är verkligen viktigt också! Det känns mycket viktigt för mig att veta att jag kommer att ha det bra och kunna leva bra, i hela mitt liv!
Jag har mött många pensionärer som har det mycket knapert med pengarna.. de får verkligen vända på varje krona, räkna på vad de kan ha råd med och inte.. spara för att kunna unna sig något extra.. Jag vet att i min yrkeskategori så är vi ju inte direkt högavlönade.. Det är jag väl medveten om.. och detta leder ju också till att pensionen inte kommer att bli sådär super hög den heller.. Så därför känns det ännu viktigare att även ordna ett privat pensionssparande, så man får lite extra tillskott på äldre dar.
Jag vill kunna leva utan att vara begränsad och det gäller hela mitt liv!

Jag satsar på mig själv, nu och även i framtiden! :)

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0