Kursstarter och intervjuer..

Idag var det alltså kursstart i båda kurserna som jag kommer att läsa resten av den här terminen.. Jag måste säga att jag inte gillade schemat sådär jätte mycket.. Ex: på måndagar kommer vi gå ifrån kvart i tolv till fem, fredagar kommer vi börja kvart i tolv och gå till två.. Det hade varit mycket skönare att dessa dagar börja halv nio och köra till två istället, som andra kurser brukar göra.. Men, man kan ju inte alltid få ett lyx schema, tyvärr.. Men jag är i alla fall ledig varje tisdag fortfarande, mycket gött!

Det kommer att vara en hel del studiebesök under de här två kurserna, bl.a. på KRIS, Fontänhuset, Gnistan och Säters Mentalvårds museum (med flera). Det blir nog intressant att vara på dessa olika ställen och se vad de gör där.

Men det kommer nog bli en hel del plugg också! Två större arbeten, ett prov, grupparbeten och diverse uppföljningar av olika slag har jag att se fram emot den här våren.. :P

Men det ska jag väl klara av!


Över till något annat..

Idag har ju som sagt Joakim varit iväg på två arbetsintervjuer för att få sommarjobb. Han var dels på Ica Nära som ligger borta vid Rynninge, den som jag ofta handlade på förr då jag bodde på ”Hjälmaren” Sedan var han på Usö på provinlämningen..

I förra veckan var han även på intervju på Läro Media. Nu har han erbjudits sommarjobb på både Läro Media och på Usö. På Ica lät det heller inte omöjligt att han kunde få där.. Men han vill ju såklart allra helst vara på Usö, för det är ju iaf ett jobb som är mot hans utbildning. Så det kommer det att bli! Han ska få hem avtalet i veckan för att skriva på, sen får han ringa och tacka nej till de andra två.

Skit kul att han har haft så många valmöjligheter det här året, samt att alla är i ÖREBRO! Förra året var han ju i Eskilstuna och sommaren innan det i Stockholm, året innan dess fick han inget alls.. Så det är verkligen jätte kul att han äntligen kommer att få vara i Örebro!

Grattis till min älskade Joakim! :)


Själv får jag vänta ända in i april innan jag får ett säkert svar på vart jag ska vara.. men jag vet i alla fall att jag inte behöver oroa mig för att bli arbetslös i sommar.. så jag får väl vackert ta och vänta och se..


Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Härligt! GRATTIS! :D

2011-03-22 @ 10:30:10
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: Emma [loveshaped]

Förresten så har jag besökt Gnistan och KRIS, samt skrivit ett grupparbete om Gnistan då jag gick på termin 1. Det är mycket intressanta platser, så du kommer nog tycka detsamma!

2011-03-22 @ 10:31:19
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: jessica

fan vad härligt med sommarjobbet för joakim! :D jag minns ju hur stressad jag alltid har varit över det haha. den där kursen du läser verkar vara väldigt intressant, jag vill också följa med på studiebesök på de där platserna :P

2011-03-22 @ 11:53:31

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0