Resultat..

Idag har jag som sagt varit iväg på ett möte på Öveh. (överviktsenheten) Det dök upp en överraskning i mottagningskassan, det visade sig att jag inget behövde betala! From 1mars så behöver inte folk under 25år betala besöksavgift vid sjukvårdsbesök. Gött! (Men ändå lite snopet.. jag var ju bara 2-3 gånger ifrån att få högkostnadskortet ;P) Men å andra sidan slipper jag hellre att betala helt! :)

Sedan så fick jag ställa mig på vågen igen, och precis som jag hade förväntat mig, har jag uppnått mitt första delmål! Jag har nu än så länge gått ner 21,7kg (mitt första delmål var 20kg). Sedan blev jag mätt omkring midjan och där visade det också en bra förändring, nu är det än så länge totalt 12cm som jag har tappat där.

Inte illa va?


Jag känner mig rätt nöjd med beskeden, men samtidigt vill man ju att det ska hända ännu mer.. nu när man vet att det kan hända saker, åt rätt håll, så att säga.. :P Men jag får ta och vara tålmodig så ska det nog gå bra fortsättningsvis också!


På måndag startar vi i alla fall med att äta frukost igen. Jag längtar dit, vill att det ska bli måndag nu! Jag känner mig så nyfiken på hur det ska kännas att äta igen, om jag kommer att bli mätt snabbt, om det kommer att kännas konstigt/jobbigt att tugga, om jag fortfarande kommer att tycka om det som jag vet att jag tyckte om att äta förut.. Ska bli riktigt intressant på måndag morgon faktiskt! :)


Kommentarer
Postat av: Tessy

Grattis!! :) det är bara att kämpa på

2011-03-02 @ 21:32:12
Postat av: TinA

YAY GRATTIS :D fan vad kul! :D :)



Blire frallor eller mackor eller flingor eller gröt eller vad, som första frukosten på länge? :)

2011-03-05 @ 10:21:12
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0