Agraffer

Idag har jag varit och tagit bort mina agraffer - äntligen! Jag tycker att jag har känt dem mer och mer för varje dag som har gått.. Det har kliats och ömmat lite vid några som suttit precis sådär olägligt under bh-kanten och sådant..
Men nu är de väck! :) Jag fick fixa detta på en Vc här i Stockholm, men det gick ju bra det med..
Hela 26st agraffer satt det tillsammans på mina åtta hål, eller numera ärr. Nu är det bara att hålla på å tejpa dem i några månader för att få snyggare ärr..

Är kirurgtejp från apoteket bäst eller har ni andra något bättre tips kanske på vad man kan tejpa med?

Kommentarer
Postat av: Angelique

Jag läste nyss på viktop att du blev erbjuden att göra en DS men valde istället GBP, hur kom du fram till det valet? :) Jag fick också valet mellan dessa två.

Svar: Jag resonerade tillsammans med min kirurg och för/nackdelar med de båda operationerna.. Sedan kom vi gemensamt fram till att en GBP skulle vara bäst för mig. Sedan fick jag även veta att det GÅR att göra om en GBP till en DS i senare skede om det är så att GBP inte skulle ha tillräcklig effekt på mig.. (Det var dock inte en operation som de brukar rekomendera till då den innefattar många risker och är betydligt större och mer komplicerad..) Men det var ändå skönt på något sätt att höra att det går om GBP inte ger tillräckligt resultat.. Sedan var jag mer inläst och inställd på en GBP från början och därför kändes det som ett lite mindre skrämmande och mer självklarare val än vad DS gjorde..
Hoppas det svaret hjälpte dig något! :)
Myzan

2012-12-21 @ 06:00:27
Postat av: Angelique

Tusen tack för ditt svar :) Jag blev rek. en DS nu i veckan när jag var på möte med läkaren, vilket jag inte var inställd på då jag mest läst på om GBP och har släkt som gjort den och det funkat bra för dom men ja. Jag får ta en funderare och prata med läkare/kirurg igen kanske :) Och bra att du sa att det finns möjlighet att göra en DS senare.

Svar: Jag vet dock inte om alla sjukhus som gör DS är villiga att genomföra den typen av operation i efterhand.. Men jag tror helt enkelt att du får tänka lite såhär: hur mycket vill jag verkligen gå ner i vikt? - En DS kan du uppnå större viktminskning än vad du kan med en GBP. (Dock kan man ju gå ner väldigt mycket med en GBP också.. Men det var iaf så min kirurg sa till mig, DS= större viktminskning..) Men frågan är om det är värt riskerna?
Myzan

2012-12-21 @ 17:44:53
Postat av: Hanna

Skönt att höra att det går bra med nya magen. Trist dock med det tråkiga beskedet. Hoppas ni båda mår bra!

Svar: Ja, visst är det skönt! Jag kan verkligen äta allt jag testat hittills.. Har inte fått någon dumping alls.. Jag kanske är en av dem som inte får dumpings?? Känns både lite skönt och skrämmande... skrämmande eftersom jag då inte har något som säger ifrån på samma sätt om jag äter fel... Men jag får väl lära mig det på egen hand ändå.
Myzan

2012-12-21 @ 21:09:51
Postat av: EllinorO

6 hål du fick det där extra titthålet. Det pratade han om att ge mig min kirurg. Skönt att du blev av med de 26 agrafferna.
Jag har tejpat med kirurgtejp men jag tejpade inte alls. Jag har bara smörjt mig ofta över magen

Svar: Jag har inte 6 hål utan 8 st hål.. (eller numera ärr).. :)Jag tejpar lite nu, får se hur länge jag kommer köra med det.. kanske övergår till att bara smörja sen.. :)
Myzan

2012-12-21 @ 23:15:15
URL: http://itekoppen.wordpress.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0