Dags för liten uppdatering om läget!

Ja, nu får jag allt ta och berätta lite hur det är för mig här hemma! :)
Det börjar gå bättre nu iaf.. Svackade väldigt i torsdags och något i fredags när jag var hemma, var såååå trött och fick inte i mig mycket alls! Men igår och idag har det gått betydligt bättre..
Jag har haft så svårt för att bara äta flyt flyt flyt hela tiden.. Och allt är så SURT! Kvarg, kesella, skyr, filmjölk- allt är surt!! Försöker blanda i mixade bär, lite vaniljpulver, äppelmos som inte är så sötat.. Det hjälper lite, men det är fortfarande väldigt surt!

Igår fick jag för mig att vara lite modig, så jag testade först ett smörgåsrån med smör och skinka på.. Fy fasen vad gott det var! Och jag fixade att äta det utan problem!! Senare på kvällen blev det ett knäckebröd med pålägg på och det gick också fint!

Jag ska ju egentligen inte börja med sådant förrän på torsdag i nästa vecka.. Men jag gör det ändå.. Jag måste lyssna på min kropp vad den vill och vad den klarar! Den pallar inte mer bara flyt flyt flyt, jag blir så orkeslös av det!

Men jag ska självklart ta det lugnt och även äta fil, soppa och sådant också, varvat med någon mjuk mat och något knäckebröd ibland.. :)

Sedan kom röda veckan och hälsade på igår... FY FAN VAD JAG HATAR DEN SÄGER JAG BARA! Jag har ju haft den ofantliga turen att blivit av med den helt när jag har gått på mina cerazette.. Och innan dess när jag gick på vanliga p-piller så hoppade jag ofta över den sista raden och började på en ny kvarta för att inte behöva ha den så ofta.. SÅ jag har liksom inte behövt ha sånna grejer hemma.. Jag hade EN tampong hemma igår.. Så sambon fick ju rusa iväg och införskaffa fler till mig omedelbart, haha!
Stackarn!

Nog om det.. Hatar mens!

Idag har jag även varit ute för första gången sen jag kom hem i torsdags.. Vi var iväg och handlade.. Innan dess duschade jag också.. Och efter det har jag plockat upp varor, och hängt lite tvätt.. Så idag har jag känt mig mer aktiv än vad jag har gjort på en hel vecka! Men jag känner att jag är trött nu efter alla moment idag..

Jobbigast var nog duschen.. Det tar sån tid, det är så varmt och fuktigt i badrummet, sen ska man torka sig, klä sig och allt det där.. det tar tid och jag blev helt slut! :P Men det kommer ju bli lättare! :)

I övrig har jag förresten ingen hunger.. känner mig inte hungrig, känner mig inte direkt mätt efter maten heller.. Men kan ibland känna att det spänner i magen och då slutar jag äta.. Och jag tycker mig börja kunna känna ett sug när det är dags att äta igen.. Kanske börjar den vänja sig vid varannan - var tredje timme nu? :)

Som ni ser börjar det gå sakta med säkert bättre.. det är hopp om livet helt enkelt! :)

Kommentarer
Postat av: Annika

TJOHOO! visst är du på väg åt rätt håll, det mindre =) Klart att du är trött, man får ju liksom inte i sig någon energi. jag har lagt in mina måltider i Shape up o ligger på ca 1000 kcal/dag o jag har då ätit pure i nästan 3 veckor, med lite fusk sista veckan =) Så passa på att vila o rör dig så mkt du kan. Lycka till nu vännen. O massor av kramar

Svar: Tack så mycket! Verkar vara en bra app det där.. Vet dock inte om jag kan ha den, har ingen supertelefon ;)Fortsatt lycka till önskar jag dig med! :)
Myzan

2012-12-16 @ 16:25:29
Postat av: Emma [loveshaped]

Skönt att du är piggare nu! :)

Svar: Ja, det känns uuuunderbart! :)
Myzan

2012-12-16 @ 17:18:41
URL: http://loveshaped.blogg.se
Postat av: Cecilia

Gör smoothies! Smaksätt med sötningsmedel om det blir för surt. Kvarg smaksätter jag ofta med fun light och sötningsmedel, blir helt ok! Tycker du gör helt rätt i att knapra lite knäcke om det är vad du vill. Så lätt att man ledsnar och inte vill äta någonting annars.

Hungern kommer ska du se. För mig kom den efter ca 2 veckor. Innan dess kände jag varken hunger eller mättnad.

Svar: Typ så det är för mig nu då.. ingen hunger, ingen mättnad.. Vet bara att jag mår dåligt om jag inte äter.. Är egentligen inte så mycket för fun light och sötningsmedel.. får se om det är något jag kommer kunna testa framöver eller ej :)
Myzan

2012-12-16 @ 18:09:04
URL: http://byebyetjockis.blogg.se
Postat av: Madde

Bra att du piggnar på dig nu:)

Svar: Ja, känns jätte skönt! :)
Myzan

2012-12-16 @ 18:11:54
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: Jenny

Tänkte på det där med mensen, jag fick oxå tillbaka min för ett par dagar sedan och har inte haft någon på ca 2 år. Har hormonspiral. Jag kom på att det kanske beror på att vi tar fragmin sprutor som gör blodet tunnt och då kanske man blöder lite lättare än vanligt.
Skönt att du känner dig lite piggare och att det funkar att komma igång med maten.
För mig går det fortfarande lite trögt med flytet

Svar: Alla får vi ta det i den takt det går.. Jag mådde inte bra av att bara äta flytande, så jag kände mig mer eller mindre tvungen att testa något annat och nu är jag mycket piggare! :)
Myzan

2012-12-16 @ 22:31:32

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0