Hicka och dumping?

Vi börjar med det här med hickan.. Jag har börjat hicka väldigt ofta sedan operationen! Jag hicka i princip efter varje måltid, och ibland även emellan måltiderna.. Är det någon mer som har varit med om det? Att hicka varje dag?

Sedan vad det gäller dumpings.. Jag vet ju att folk upplever dem så olika och det är först nu som jag börjat reflektera över att jag tror att jag har upplevt några, så sent som idag upplevde jag en.. Jag har inte ont alls då jag har en dumping.. Det enda jag upplever är obehaglig hjärtklappning och att jag blir varm och svettas.. Ibland har jag inte de symptomen utan blir egentligen bara väääldigt trött..

Jag som trodde att jag typ aldrig upplevt dumping eftersom jag inte fått något ont av det.. Men så är alltså inte fallet.. Jag har upplevt det, men dock inte så ofta.. (som tur är).

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag får också hicka!
I början hickade jag mycket mer än nu, så det kanske är övergående :)
Kram

Svar: Får hoppas det! :) För det känns lite irriterande att gå runt och hicka så mycket :P haha! Kram
Myzan

2012-12-30 @ 14:50:36
Postat av: EllinorO

Jag har ! Räcker upp handen. Jag vet precis vad det beror på. 1. Du har ätit för fort. 2. Du har ätit lite för mycket. 3. du har druckit för fort och för nära inpå måltiderna. 4. Du har druckit för mycket.
Så: ät saktare, mindre och drick saktare och inte lika många klunkar på en gång

Svar: Att jag äter för fort är ingen nyhet, det måste jag verkligen öva mig på. :) Dricker gör jag aldrig förrän efter minst en halvtimme efteråt, och vår dietist sa att vi får dricka fram tills att vi tar första tuggan, och det följer jag.. Kan nog vara så att jag ätit lite för mycket, men jag äter alltid mellan 1-2dl, aldrig mer än 2 dl.. Å det står att jag ska äta så mycket.. Svårt det där med att hitta balansen.. Hur lång tid tog det för dig? :)
Myzan

2012-12-30 @ 17:35:14
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Maria

Jag får oxå hicka rätt ofta efter jag ätit. Fast inte lika ofta längre som precis efter op. Tack Ellinor för svar på varför :)

Svar: Antar att man lär sig mer och mer om sin nya mage och vad den klarar av.. Så min hicka kommer väl också avta med tiden :)
Myzan

2012-12-30 @ 19:18:03
URL: http://mariasvikt.wordpress.com
Postat av: Talltita

Jag får inte hicka men mår däremot väldigt dåligt när jag dumpar, vilket jag gör ganska lätt - starkt illamående/kräkkänsla, trött och ont i magen). Måste fortfarande lära mig att äta tillräckligt sakta/lite tror jag!

Svar: Ja, det är faktiskt väldigt svårt att äta lagom.. Att allt liksom ska funka.. Men det är ju det vi ska öva oss på å får göra det ett bra tag innan vi lär oss :)
Myzan

2012-12-31 @ 08:39:21
URL: http://talltita.blogg.se
Postat av: Maria

Hicka är konstigt, jag har inte opererat mej, är normalviktig och 28 år. Plötsligt för typ 5 år sedan började jag hicka varje dag, alltså inte sådan där ihållande hicka, utan bara kanske ca 10 hick per dag utspritt lite jämt sådär. På senare tid har jag insett att det framförallt händer efter mat/dryck. Det där med att dricka eller äta långsamt har jag alltid tyckt att jag gjort och jag kan inte se att jag skulle ändrat nåt, utan jag antar att något i kroppen plötsligt bara ändrades. Tror inte jag tänker ändra på något, för det ska väl ändå gå att dricka ett glas normaltempererat vatten mellan måltiderna utan att få hicka? Hicka är märkligt, väldigt märkligt!

Svar: Ja, det har du rätt i.. Hicka är väldigt skumt fenomen! :)
Myzan

2013-07-15 @ 15:59:06

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0