Hur mycket ska jag ha gått ner?

Jag fick en fråga om hur mycket jag ska ha gått ner före min operation och jag tänkte att det svaret kanske kunde vara av intresse för fler, så jag skriver ett blogginlägg om det svaret här nu istället! :)

När jag var och träffade min kirurg för bedömningen inför operationen så pratade vi om flytet, hur länge jag skulle göra det samt hur många kilon jag skulle gå ner.. Han sa att det var bra om jag går ner mellan 15-20kg.
Eftersom jag har kört stenhårt flyt med exakt samma märke tidigare så visste jag ju redan att jag inte kunde gå ner 15-20kg på 6 veckor. Så jag sa det och frågade helt enkelt vad som händer om jag inte lyckas med det?
Han svarade: "Om du kommer inför operationen och bara har gått ner 5kg, då vet jag att du har fuskat med ditt flyt och operationen får skjutas upp.."
Jag sa då till honom såhär: " Jag kommer inte fuska för jag har fixat detta i 3 månader förr och jag fuskade inte en enda gång då.. så 6 veckor är ingenting för mig! Men eftersom att jag vet att jag inte kommer att gå ner 15-20kg på 6 veckor vad händer  då om jag kommer och har gått ner 12kg?"
Han svarade: "Om du kommer hit och har gått ner 12kg, jag då kör vi ändå, för då har du gjort det du kunde.."
 
Han frågade iof lite omkring hur mycket jag hade gått ner under mina tidigare flytperioder och jag svarade på det osv. Så det var därför jag visste att 12kg inte skulle vara omöjligt, och att det kanske kunde vara något han kunde vara nöjd med också.. Vilket det var..

Så man kan väl säga att jag nu har nått den magiska gränsen -12kg (eller ja, t.o.m -12,5kg). Men jag hinner nog gå ner iaf ett litet kilo till inför måndag och invägningen.. :)

Några mer frågor till mig? :)

Kommentarer
Postat av: EllinorO

Heja dig!
Du är helt grym tjejen!

Svar: Känner mig inte så grym än.. :P Men jag längtar så till nästa vecka iaf! :)
Myzan

2012-12-04 @ 21:44:52
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: EllinorO

Skulle du kunna fixa ett bloglovinkonto så att jag kan lägga till dig där så jag slipper missa några inlägg. Kram

Svar: Jag har ett, men vet inte om min blogg är kopplad till det.. :S får kolla. :)
Myzan

2012-12-04 @ 21:45:26
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: marita

Inte långt kvar nu......Ska bli spännande att följa din vikt resa :=) kram Marita

Svar: Nej, det är verkligen inte långt kvar nu! Ska bli så spännande å se hur allt det här kommer bli! Kul att du tittar in på bloggen lite då och då :) Kram My
Myzan

2012-12-04 @ 22:36:25
Postat av: Madde

Det är nära nu och du har gjort det super som klarat flyt i 6veckor.

Svar: Har fixat samma flyt i 3 mån strikt förut. Så egentligen så känns inte 6 veckor som någon större bedrift.. Men visst, jag är ändå glad att jag har fixat det (åter igen) och att min belöning kommer nästa vecka! :)
Myzan

2012-12-05 @ 10:57:24
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad skön du är som svarade som du gjorde, där fick han ;)

Svar: Mohaha! Japp :)
Myzan

2012-12-05 @ 21:03:14
URL: http://minimajshanna.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0