Host host host!

Åh, vad det här är tråkigt och jobbigt! Rethostan började i typ lördags-söndags någon gång.. de pågick i ett par dagar, sedan utvecklades det.. det blev grövre och jobbigare hostare, feber, aptitlöshet, lite snorig, ont i huvudet, ont som fan i nacken!!

Jag har haft skitsvårt att sova mer eller mindre hela veckan då jag har legat och hostat så mycket att det känns som att lungorna ska sprängas.. Jag har frustit så jag har skakat, legat med dubbla täcken, varma och gosiga strumpor osv..
Varje eftermiddag har nackvärk kommit krypandes tills det tillslut gör så ont att det känns som att jag har stelopererat den, eller brutit någon kota eller så.. Den värken har pågått hela nätterna och halva förmiddagen.. sedan släppt och återkommit senare på kvällningen igen..

När jag har frusit och troligtvis haft feber (har ingen termometer) så har jag tagit värktabletter, som i sin tur har gjort att jag har svettats som en jävla gris (rent utsagt!).. det har verkligen runnit om mig.. efter det har en dusch alltid suttit väldigt fint!

trots detta så har jag pallrat mig iväg till jobbet varje kväll denna veckan.. (vilket jag tycker att jag förtjänar ett tummen upp för!)..

idag är min första lediga dag.. å den böjade precis som alla andra.. svinont i nacken, hosta upp alla mina inälvor (för vem behöver dem?) :S tagit tabletter, och sedan svettat som en jävla gnu..
Men nu under kvällen har det varit rätt så bra ändå. Bara extramhosta som river i min hals..

Skulle egentligen ha åkt med Joakim upp till sthlm idag för att fira hans bror som fyllde 30 idag. men jag kände mig inte tillräckligt frisk och representabel för det..

.. så jag har varit hemma här själv hela kvällen med mina hostningar..

Jag hoppas verkligen att Joakim får sova gott i natt iaf, då han heller inte har haft världen bästa sömn denna vecka pga min hosta! :P

Sov gott älsklingen! Vi får hoppas att jag blir frisk snart! :)

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0