Inte speciellt glad!!

Bah, säger jag bara!
När jag gick av mitt arbetspass igår kväll så har jag jobbat sex dagar i sträck.. och på dessa sex dagar har jag avverkat hela sju arbetspass! Så jag tyckte att jag var välförtjänt utav en ledig dag idag som skulle starta med en härlig sovmorgon.. Men icke!
Trots att jag hade suddat ut mitt namn ur kalendern som vi vikarier skriver i hur vi kan jobba osv. (på ett utav de två arbetsplatserna jag jobbar på) så ringer det ändå 07.03 imorse!! Jag sket blanka tusan i att svara, stängde av ljudet istället.. Men det jävliga i kråksången nu var ju att jag inte kunde somna om igen efter det.. suck!

Då blir man ju bara så himla less och arg.. Att de inte kan respektera att jag inte kan/vill jobba en dag, utan att de ändå ringer å vill ha in en till jobbet.. det tycker jag är dålig stil och respekt för mitt liv utanför jobbet!

Jag borde egentligen ha svarat och skällt ut dem för att de ringde.. men jag orkade inte vara så grym direkt på morgonen när man är hel chockad och yrvaken..

Så nu sitter jag här.. klockan är endast tio över åtta.. jag har redan varit vaken i en timma och sju minuter helt i onödan!

aja.. det är bara att hoppas på att dagen blir bättre sedan..

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0