Delmål

Det här med delmål och belöningar när man har uppnått dem alltså.. Jag är verkligen seeeg på att komma på vad jag ska ha för belöningar, jag är tom. seg på att komma på vilka delmål som är lämpliga att ha!

Jag vet iaf att mitt första delmål blir -10kg, då har jag tänkt att jag ska få gå till frisören och klippa/färga mig..

Sedan har jag funderat på om jag ska ha delmål vid varje tiotal minus på vågen, men det är kanske för tätt då det ev. går ganska snabbt till en början?

Har ni som själv gjort en op några bra tips på hur ni såg på saken och gjorde?
Ni som är i startgroparna som jag, hur tänker ni att ni ska göra, vill ni dela med er till mig med tips? :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag förstår precis hur du känner! Jag har iallafall lyckats knåpa ihop några "belöningar" inför min viktresa.
- 27,6 kg - produkt från Mary Kay, typ ett lipgloss
- 40 kg - parfymen Prada Candy
- 52,6 kg - hårfärgning
- 68,6 kg - någon fin hudkräm
- 85 kg - en ny bil
Ja det är dessa jag har fått ihop, sen återstår att se om det kommer in några fler, det är ju trots allt mååååånga kilon som ska bort :)

Svar: Oh! En ny bil låter ju inte fel ;) Bra mål! :)Har ju som sagt också tänkt mig klipp/hårfärgning som första mål (men det är nog egentligen mest för att jag ändå snart behöver göra det och det målet kommer ju inte vara så långt bort i tiden..)
Jag tackar för inspirationen! Kul att se andra personers mål också. :)
Myzan

2012-11-03 @ 19:53:35
Postat av: EllinorO

Tja det rasade i början. Så jag hade -20,-33 och sedan har jag -40
-50
-67
det verkar ta lite tid de där sista hehe 30 kg!

Svar: Vad unnar du dig för grejer då? :)
Myzan

2012-11-03 @ 21:59:59
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Madde

Jag har haft ungefär var 10e kilo i början men dom sista har jag var 5e på eftersom det går segare. Men behöver inte unna sig riktigt lyx alla gånger utan kanske bara en fin topp eller så på vissa:)

Svar: Precis.. Blir ju lite dyrt om man ska unna sig lyx varje gång ;) Tack för tipset! :)
Myzan

2012-11-04 @ 10:35:25
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0