Vägning 26/11- 2012

Då har jag alltså gått fyra veckor på flyt, endast två veckor återstår..
Dags för veckans vägning!

Startvikt: 158,9kg
v1 flyt: 153,7kg
v2 flyt: 151,4kg
v3 flyt: 149,5kg
 
Nu, efter v4 på flyt är vikten: 147,8kg!

Total viktminskning: 11,1kg (Viktminskning sedan förra veckan 1,7kg.)
 
Det är ju iaf minus varenda vecka, ganska bra minus också! Visst vill man alltid att det ska vara mera, men man är ju ingen maskin, så det får ta den tid det tar..
Idag är det ju iaf bara två veckor kvar till min operation! Börjar bli dags att tänka på vad jag ska ha med mig för prylar dit! :) Några förslag?
Som underhållning kommer jag ta med mig min dator fullproppad med film! :) Men vad det gäller typ kläder, toalettartiklar osv har jag ingen aning om vad som är bra att ta med.. ?

Dags för min frukostpudding! :PV
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!
Innan min op så läste jag nån lista på nätet över vad man "skulle" ha med sig. SJUKT mycket..jag frågade mitt sjukhus om privata kläder (typ myskläder) men dom sa att NEJ, inget privat. Man har sjukhusets käcka rock på sig tills man åker hem. Nada mas.
Jag hade med mig:
Bok (läste två rader)
Tidning (läste 2 sidor?)
Telefon (messade och spelade Wordfeud ;))
Egen kudde
Mystofflor/raggsockar
Tandborste
Hudkräm
lypsyl
Sen hade jag med mig massor annat som jag inte hade någon användning av!

Jag var ju bara inne 24 timmar och av dessa låg jag på på 2 timmar, på uppvaket knappt 3 timmar..sen kom familjen på besök. Resten av tiden sov jag! Dagen efter var jag uppe o gick och gick och gick och hängde i dagrummet. När jag åkte in hade jag mjukiskläder på mig och dessa slängde jag på mig vid hemfärd också. Så..packa lätt ? :)
Men hör med ditt landsting vad dom "kräver" av dig. I växjö bjussade dom på det mesta så jag behövde verkligen inte ha en massa grejs med mig. Mest det man VILL ha. Kudden var go men jag kastade den på vägen ut från sjukhuset..Fick för mig att den luktade äckelsjukhus och grannens spya ;)

KRAM!!

Svar: Tack för tipset! Ska ju till dietisten imorgon på gruppinfo.. Kanske kan man höra sig lite för där vad man kan tänkas ta med sig.. :) Kram
Myzan

2012-11-26 @ 10:37:41
URL: http://queenofmillgoal.blogspot.com
Postat av: Madde

wow 11kg på 3veckor!!

Svar: På fyra veckor ;P
Myzan

2012-11-26 @ 14:11:02
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Evelyn

Åh vad spännande! Och vilken fantastisk viktminskning so far!
Någon form av läppbalsam var nödvändigt för mig... Och en tidning. Jag orkade verkligen inte läsa en bok när jag var nyopererad.

Svar: Tack för tipset! Jag kommer inte ha med mig böcker, för jag läser inte mycket annars heller, så tror inte heller jag kommer orka det :)
Myzan

2012-11-26 @ 16:28:58
URL: http://atinylittleworld.wordpress.com
Postat av: Annika

Duktig du är, nu är du snart i mål :-)

Svar: Tack så mycket! Känns verkligen skönt att ha större delen av pulverperioden bakom sig istället för framför sig! :)
Myzan

2012-11-26 @ 20:20:30
Postat av: Maria

2 v kvar, det går undan ska du se!! Fint resultat hittils :)

Svar: Tackar tackar! Jag hoppas verkligen tiden går fort nu! :)
Myzan

2012-11-27 @ 08:58:34
URL: http://mariasvikt.wordpress.com
Postat av: Emma [loveshaped]

Grattis! :D Jag tycker du är fantastisk! :)

Svar: Tack så mycket underbara Emma! :)
Myzan

2012-11-27 @ 09:20:12
URL: http://loveshaped.blogg.se
Postat av: Lina

Less is more! Vi fick visserligen ha på oss privata kläder hur vi ville, men ett tips är att använda sjukhusets mysbrallor, dom är lätta att sätta på sig och det är bara att kasta i smutstvätten om det behövs. (och ja, finns i vår strl). Men ville gärna ha mina egna toppar och jag gick i linne varje dag, aldrig BH (kunde inte sätta på mig skiten och lite pinsamt att fråga personalen om det haha) så ta med dig 3-4 linnen. Hygienartiklar finns ju där, men om du vill att det inte ska lukta sjukhus så ta med dig shampo, tvål och balsam. HÅRBORSTE! Tror att både dator och böcker är överskattat, för om du är trött, då vilar du och är du någorlunda pigg kollar du antingen på tv eller umgås i "vardagsrummet". Mer än så behöver du inte ha med faktiskt (jag hade med mig en full väska). SÅ min lista är:
-Rena linnen/toppar som sitter löst
-1 par trosor till hemresan (tro mig, du kommer vilja ha de hemska sjukhustrosorna)
-Shampo, tvål, balsam (i miniförpackningar?)
- EN(!) tidning, tex amelia eller korsord
-Telefon och mobilladdare
-Hårbårste (håret blir som svinto efter descutan)
-En penna

Svar: Tack för tipset Lina! Ska verkligen packa med mig hårborste och shampoo osv.. Egna hygienartiklar! Men jag tror ändå jag tänker ta med mig min laptop då jag inte använder min mobil som surf osv.. :) Kram
Myzan

2012-11-27 @ 10:12:18

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0