Att belöna sig själv..

Jag känner mig så förbannat tråkig alltså! Jag kommer liksom aldrig på något kul att belöna mig själv med när jag når ett nytt delmål.. Å jag börjar liksom alltid fundera på det i sista stund typ också, när det bara är något litet kilo kvar så jag inte har mycket tid att fundera heller..
Varför är jag så förbannat tråkig?
 
Känns som att jag är nöjd över mina prestationer men samtidigt ganska så oberörd.. Känns som att jag borde känna mig mer berörd av det, vara mer engagerad och vilja fira mig själv för mina prestationer.. Men istället sitter jag nästa å rycker på axlarna och tänker att jag typ kan få gå och klippa/färga håret eller så.. Men vad fan?? Det måste jag ju göra i alla fall liksom, så det räknas ju nästan inte ens som en belöning..
En belöning borde vara något utöver det vanliga, något som man inte skulle göra ändå eller något som man inte brukar göra..
Typ som när jag testade nagelförlängning.. Det var ju inget jag brukar ha eller för den delen ens testat förut.. Så det kan man ju iaf kalla en riktig belöning..
 
Men vad fasen ska jag hitta på denna gången??
Jag menar, minus 60 kilo är faktiskt ganska mycket! Det är ju hela min lillasyster och min systerson tillsammans! Om inte det är värt en wow-effekt eller värt att firas så vet jag inte vad som är det..
 
Men samtidigt känns det så sjukt.. Sjukt att jag snart har gått ner 2 personer i min närhet tillsammans.. Sjukt och nästan lite groteskt att jag lät det gå så långt.. Varför? Varför lät jag det gå så långt? Varför gjorde jag inget tidigare?
 
Eller jo, jag gjorde faktiskt saker tidigare.. Men inget hjälpte.. Synd bara att jag inte tog tag i operation ännu tidigare.. Fast samtidigt är jag bara glad ATT jag faktiskt tog tag i det och gjorde det överhuvudtaget!
 
Jag vet med mig själv att om jag "bara" hade vägt 100kg blankt, då hade jag aldrig ens funderat på en operation då det "bara" var 25-30kg övervikt..
Jag behövde liksom ha hela den här massan med kilon för att inse att jag faktiskt aldrig skulle fixa det själv och att jag behövde ordentlig hjälp!
Men om jag "bara" hade vägt 100kg hade jag iof aldrig ens blivit beviljad för operation.. I mitt landsting måste man ha BMI över 40 för att få det om man ej har andra följdsjukdomar.. Så jag hade varit tvungen att väga 120kg iaf för att få operationen, för då hade mitt BMI legat på 41.
 
Bah, vad jag babblade iväg nu med det här inlägget.. var ju kanske inte riktigt tanken, men ibland så börjar man bara skriva något och fingrarna bara glöder vidare.. ni fattar vad jag menar va?
 
Hur som helst.. jag vill komma på någon bra belöning.. =/

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag känner igen mig. Var så duktig med att skriva upp vad jag skulle "belöna" mig med, men har varit så nöjd med att jag bara har gått ner. Men jag gjorde en manikyr, men sen bet jag av naglarna så det var ju bortkastade pengar. Funderar på nagelförlängning men vi får se.
Jag har känner mig belönad med att jag har blivit mer feminin, kan ha kläder från "vanlig" avdelning, kunna gå in i designerbutiker (och inte bli uttittad som ett missfoster) och kunna hitta kläder o kunna säga "tack men nej tack"
Så du får se glädjen i dig själv.
Kramar Annika

Svar: Ja, du har rätt.. Det är faktiskt gött att kunna gå in i en butik och prova ett plagg som man faktiskt går och hänger tillbaka sen.. inte för att man inte passar det, utan just för att man inte helt 100 vill ha den! :) Kram
Myzan

2013-08-03 @ 16:21:09
Postat av: jenny

Hej
Jag ska göra min op i aug. Det jag kan tänka mig i belöning är tex massage, gå på spa, klippa mig osv..

Svar: Klippa sig måste man ju göra lite då och då ändå.. Så för mig är det inte en belöning på samma sätt.. Men jag hoppas du unnar dig dina saker och njuter på både massage och spa! :)
Myzan

2013-08-03 @ 22:46:16
URL: http://www.livetfranjennyssida.blogspot.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0