Jobb!

Jag är så grymt glad! :) Igår ringde jag till facket för att få hjälp med att kolla upp mina LAS-dagar.. Det var över ett år sedan jag gjorde det sist, så jag hade på känn att det nog var behövligt att kolla upp det nu snart..
Mycket riktigt var det det också! Jag fick det glädjande beskedet att jag kommer att bli inkonverterad i September. (eller som det också brukar kallas inlasad).. Fy fasen vad glad jag är nu alltså! Jag har jobbat som vikarie i Örebro kommun sedan våren 2008, dock med några "studiepauser" då jag läste till undersköterska med inriktning hemvård, och sedan då jag gick tillbaka till skolan igen och läste sjukvårdsinriktningen och psykiatriinriktningen också.. Det enda jag egentligen "saknar" i min undersköterskebehörighet är kursen "Funktionshinder".. Alla andra kurser har jag.. (eller ja, iaf alla andra som erbjuds i Örebro, kan hända det finns andra inriktningar i andra städer..)

Hur som helst, nu i September efter många långa år som vikarie.. Obekväma arbetstider, somrar utan ledigheter, ständigt på alerten att rycka in, telefonen med mig överallt! Nu är det slut med det.. Nu får jag en tryggad inkomst, en tillsvidaretjänst.. Så underbart! :)

Det bästa är att jag verkligen trivs så bra på mitt jobb tillsammans med mina kollegor och med brukarna vi jobbar med. Jag hoppas bara sååå att det finns plats för mig att få vara kvar just där..

Det känns verkligen som att 2013 är mitt år! Jag är så jäkla glad! Tänk bara, nästa sommar har jag också rätt att ta ut betald semester!

Jaja, nu ska jag sluta tjata om det för denna gången.. ville bara få dela med mig av min glädje.

Kommentarer
Postat av: EllinorO

Grattis. Visst är det skönt när det händer! Man tror lixom inte att det är sant.

Svar: Tack! Ja, det är så sjukt ofattbart liksom! Jag har gått som i en dröm sedan igår när jag fick veta det.. Ena stunden tänker jag att "det kan inte vara sant", nästa stund tänker jag "nästa sommar får jag betald semester!" Helt sjukt kul och åter igen, helt ofattbart! :)
Myzan

2013-08-20 @ 17:50:00
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Madde

Grattis vad härligt!! :)

Svar: Tack så mycket! Ja, det känns verkligen gött att äntligen få en tryggad tjänst. :)
Myzan

2013-08-21 @ 15:23:33
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0