Vägning 26/8- 2013

Nu vecka och ännu ett fint viktresultat! :)
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra veckan: 95,8kg
Dagens vikt: 94,6kg
 
Viktminskning:
-sedan förra veckan: 1,2kg
-sedan operationen: 50,2kg
-totalt sedan flytstart: 64,3kg
 
Delmål:
-70kg
Kvar att gå ner: 5,7kg
 
Tror ni jag kan fixa att gå ner 5,7kg till min 25-årsdag den 30 oktober? Skulle vara väldigt coolt om jag grejade det..
Det är 9 veckor kvar tills jag fyller år vilket betyder att jag då måste gå ner i genomsnitt 0,63kg/ vecka.. Det borde jag väl kunna klara? :)
 
Förresten.. Något jag blev förvånad över när jag kollade igenom fredagens post igår var att jag fått en kallelse till sjukhuset som jag blev opererad på.. Det stod att jag skulle komma på 6månadersundersökning efter OP... Jag trodde inte ens att vi hade undersökning vid 6 månader.. Trodde det var först vid 1 år igen.. Det ska ju bli lite spännande då iaf att komma dit, även om det då blir 9månadersundersökning då jag är där.. haha!
 
Ni som varit opererade längre än mig.. Har ni något bra tips på frågor att ställa till min läkare?
 
Jag har inte fått någon remiss om att jag ska ta prover eller så.. så antingen kommer det inte tas några, eller så tar han dem där kanske..
Jag funderar iaf på att fråga hur lång tid min operation tog? (jag har verkligen ingen aning då jag var så jäkla groggy på uppvaket.. Jag vet bara att jag inte kom upp på avdelningen igen förrän på kvällen, trots att jag opererades tidigt på förmiddagen..)
Sedan kanske det vore kul att veta hur mycket utav tunntarmen de kopplade om?
Hur mycket mer kan jag förvänta mig att gå ner?
Tror han att jag kan om ett år kvala in för bukplastik?
 
Vad tror ni? Kan det vara vettiga frågor eller har jag missat någon bra fråga?
 
 
Nej, nu ska jag äta min knäckemacka så jag kan promenera bort till gymmet här på förmiddagen.. Sååå skönt att vara ledig idag, jobbade ju 7dagar av 7 i förra veckan. Känner mig lite sleten! ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tror du klarar målet tills din födelsedag! Hejja hejja!

Svar: Tack för att du tror på mig! Ja, hejja mig! ;)
Myzan

2013-08-26 @ 10:57:40
URL: http://mariasgbpresa.blogg.se
Postat av: Anna

Jag är helt övertygad att du kommer klara det med god marginal till din födelsedag.
Jag fyller 30 den 31 okt, jag hoppas jag lyckas med -30 kg tills dess, eller iallafall -25 :)

Svar: Ja, jag hoppas jag fixar det! Det vore så kul! :) Åh, då skiljer det ju bara 5år och 1 dag på oss två då! ;) Jag håller tummarna för att du fixar ditt mål till din födelsedag också! :) Kram
Myzan

2013-08-26 @ 11:44:01
URL: http://smalalyckan.wordpress.com
Postat av: Madde

Du tar målet till din födelsedag! :)

Jadu jag hade själv inte så mycket frågor på återbesköket :P När jag frågade om hänget så ska man ha varit viktstabil i minst 12mån så hon sa inge om de mer en att de såg lite ut så hon var väldigt osäker på om jag skulle ha fått.

Svar: Ja, jag tror inte heller det är så mycket att fråga om hänget nu.. här ska man varit viktsravil i 6mån.. så det kanske blir till årskontrollen eller senare isf.. nu är det inte långt kvar till din op! Nervös?
Myzan

2013-08-28 @ 12:39:25
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Kommer din magsäck alltid att vara jätteliten eller anpassar den sig?

Svar: Den kommer alltid att vara liten.. sedan kan man vänja tarmen vid att ta emot mer mat åt gången.. men det bästa är väl om den får fortsätta äta lite, mindre risk att gå upp i vikt igen då.. :) men många brukar kunna äta en normal liten portion mat efter ett år som opererad.. men det tror jag inte jag kommer kunna göra.
Myzan

2013-08-31 @ 11:31:30
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0