1 år som opererad..

Idag för ett år sedan genomgick jag alltså min gastric bypasoperation.. Ett år har verkligen gått fort och det har hänt enormt mycket under denna tiden! :)
 
Bra saker som kommit med min gbp är att jag har:
- börjat träna regelbundet.
-äter mindre och ofta med fokus på proteiner.
-dricker inte lika mycket läsk samt äter inte lika mycket godis och annat sött som förr.
-dricker inte lika ofta alkohol.
-fått nya vänner som jag aldrig skulle träffat om det inte vore för min operation.
-fått många fina bloggläsare jag aldrig skulle haft om det inte vore för min operation.
-mindre lös i magen nu.
- fått annan smak för mat. Gillar vissa nya saker som jag inte gillat förut, som ex. varma räkor.
 
-  10/12-12 vägde jag 144,7kg VS 9/12-13 då vägde jag 82,8kg alltså en viktminskning på 61,9kg på 1år!
- kan köpa kläder i "normala" butiker.
 
Mindre bra saker som kommit med min operation:
- många favoritkläder är numera förstora, och även om jag kan köpa nya ännu finare sörjer jag ändå att jag inte kan ha dem.
- oftare hård i magen nu (tom. fått hemorrojder under en period pga detta).
- hjärnan hänger inte med i förändringen - andra ser förändringen men jag själv fattar ibland inget och ser ibland ingen skillnad!
- trots att jag vant mig och lärt mig hur mycket jag klarar av att äta vill ögonen ofta ha mer.. (ex. vid en buffé).
- psykiskt påfrestande att hjärnan och ögonen tänker/ser annorlunda än magen känner.
 
Som ni ser tycker ju jag att det är allra flest fördelar med att jag gjorde min operation och jag kan absolut leva med nackdelarna.. :)
 
 
Det är när jag ser dessa bilder som jag fattar den stora förändringen jag själv har gjort! Denna kjolen satt så jäkla tajt att jag hade slutat använda den innan operationen, nu sitter den inte ens kvar på höfterna!
 
Ikväll har sambon lova att ta nya bilder och mått på mig.. Ska framförallt bli kul med måtten då de senast tagna måtten var i september!
 
Kommer att lägga ut bilder / mått i slutet på veckan, håll utkik! ;)

Kommentarer
Postat av: carina

Grattis på 1-årsdagen.Ditt senaste år har varit helt otroligt. Vilken förändring på bara 365 dagar. Och det at hjärnan inte hänger med , det kommer senare. Det tar ungefär ett år till innan du ser ditt verkliga jag i spegeln .Den nackdelen jag tycker är värst efter min viktnedgång är att man FRYSER jämt. Gör inte du det ? / Carina

Svar: Jo, jag fryser en hel del mer nu än förr.. Det glömde jag ju helt bort att skriva med då jag är så van att frysa ;) Men jag tycker nog ändå att jag antingen lärt mig att klä mig varmare, eller att jag anpassat mig något bättre nu än för några månader sedan.. Men fryser, det gör jag! Sover med tjocka strumpor på mig för fötterna är som is!
Myzan

2013-12-12 @ 15:53:12
Postat av: Eva

Grattis till en fantastisk resa!

Svar: Tackar tackar! :)
Myzan

2013-12-12 @ 20:02:05
URL: http://ovigheten.blogg.se
Postat av: Familjen Lindvall

Vilken resa! grymt bra gjort! /Linda

Svar: Tack så mycket! :)
Myzan

2013-12-13 @ 19:33:57
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0