Mellanmål

Det här med mellanmål har jag lite problem med.. Eller egentligen inte problem, men jag har så dålig fantasi!! Jag kör typ på samma hela tiden vilket oftast blir 1/2 Skyr.. Ibland blir det 1 knäckemacka med någonting på och någon enstaka gång blir det en smoothie..

Någon som har några fler förslag på mellanmål till en som ej har fantasi? Gärna mellanmål som går bra att ha med till jobbet också..

Vad har ni alltid med er i väskan som "nödmellis"? Jag har ingenting i min ännu och försöker komma på vad som kan vara bra att ha med sig på språng..

Hjälp mig gärna!

Kommentarer
Postat av: stina

Jag äter alltid 2 fincrips med en jädrans massa skinka på ;p

Svar: Haha. Okej. Låter som att du också kör mycket på samma :P
Myzan

2013-01-11 @ 10:15:40
URL: http://svanholmstina.blogg.se
Postat av: Madde

Jag är själv väldigt dålig. Jag älskar hårdbröd så blir oftast det med något pålägg :)

Svar: Okej. Jo, det blir väl antagligen så.. Man hittar det som funkar för en själv och sedan blir man lite bekväm och fortsätter med samma.. :P
Myzan

2013-01-11 @ 11:17:10
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: Emilie

Jag gjorde en sleeve-op i slutet av oktober.
Så är ganska ny i denna världen oxå =)
Tips på mellanmål:
* keso (antingen naturell eller med lite rökt skinka)
* kesella 1% med några tinade bär och lite stevia (naturligt sötningsmedel som ej påverkar blodsockret)
*knäckebröd med leverpastej, gurka o paprika
* vet att många äter makrill i tomatsås - jag tycker dock inte om detta...

Några tips när fantasin tryter =)

Kram

Svar: Tackar.. Idag åt jag en kesoplätt till mellanmål med lite cream fraige och lite hackad lök till det.. Det var gott.. Annars gillar inte jag keso, makrill (eller fisk överhuvudtaget) samt leverpastej.. haha. Snacka om kräsen jag är! ;P Nej, jag brukar inte se mig själv som kräsen.. :)Men kesella och sådan äter ja iof också ibland, men det känns samma liksom som skyr på något vis.. iaf åt samma håll och konsistens.. Men man kan ju variera med det med..
Kram
Myzan

2013-01-11 @ 12:58:03
Postat av: stina

haha ja, för jag vill att det ska gå snabbt o enkelt!! :p hålla på o blanda o gegga o mojsa.. det tar tid, och man tappar lusten efter en vecka :p

Svar: Haha. Ja, snabbt och enkelt ska det vara! :P Dock är jag inte mycket för tonfisk, äter inte fisk alls faktiskt..
Myzan

2013-01-11 @ 13:30:06
URL: http://svanholmstina.blogg.se
Postat av: stina

juste, är jag hemma (inte på jobbet eller skolan) så äter jag en bruk tonfisk ibland :p variation;) haha

2013-01-11 @ 13:30:41
URL: http://svanholmstina.blogg.se
Postat av: Maria

Här kommer lite tips:
Kesella eller youghurt med fruktsallad
Smoothie på kvarg el youghurt med valfritt innehåll typ hallon och blåbär
Proteinshake är lätt att ta med
Banan är lätt att ta med (dock inte så mkt protein men ok ibland)

Svar: Vad är det för proteinshake? vart köper man dem? vad smakar dem? Vad kostar det? Är det gott? Haha.. Nu blev du visst överöst med frågor :P
Myzan

2013-01-11 @ 13:35:32
URL: http://mariasvikt.wordpress.com
Postat av: Sofia

Ägg! Det kör jag med :) och fil, knäcke, ibland någon frukt.
I handväskan har jag alltid med mig en proteinbar från milical, tydligen så är dom utvecklade för oss som är viktopererade :)
Hoppas att allt går bra för dig :) var på återbesök i Örebro i tisdags, allt ser jättebra ut och jag följer viktkurvan perfekt sa sköterskan :) har nu gått ner 30 kg totalt, och 10,7 bmi-enheter!

Kram!

Svar: Åh, grattis till den fina viktnedgången! :) Jag ska själv på 6-veckorskontrollen den 22 januari.. Hoppas de är lika nöjda med mig då! :)Vart köper man de där proteinbarsen?
Myzan

2013-01-11 @ 15:39:02
Postat av: Emilie

Proteinbarsen Milical köper man på apoteket.
MEN när jag frågade dem så såg de i datorn att de har utgått!!!!
Det enda var om det var något apotek som fortfarande hade på lager...1
Tacksam för tips om någon annan köper på annat håll.
Vill oxå få tag på dessa =)

Svar: Får hoppas att de inte har utgått ifrån alla apotekskedjor här i stan då.. Ska kolla senare när jag handlar idag om det finns på något apotek.. :)
Myzan

2013-01-12 @ 13:28:19
Postat av: stina

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/100-whey-gold-standard

jag tar proteinshake som mellis ibland också.. och det är denna jag har, och är jätte nöjd!

Svar: Får ta å läsa in mig lite å se om det kunde passa. :)
Myzan

2013-01-12 @ 14:32:47
URL: http://svanholmstina.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag köpte senast mina milical i Borlänge på kronans droghandel, där sa de inget om att dom skulle utgå när jag frågade efter en smak dom inte hade inne, bara att den skulle komma med nästa leverans veckan därpå. Har även köpt på Apoteket i Ludvika, där har dom inte heller sagt något. Är det kanske så att vissa apotek inte säljer så mycket av dom och väljer att minska ner utbudet och därmed säger att dom utgår ur deras sortiment? Det vore ju konstigt att ta bort en vara som dom utvecklar för oss opererade, vi är ju trots allt mååååånga som opereras varje år.

Måste bara tala om att jag idag har gått ner hela 11 BMI-enheter! Sjukt stolt!
Kram!

Svar: Ah.. Jag ska kolla å se om jag kan hitta något på apoteket när jag ändå ska iväg och handla efter jobbet idag.. :)
11 Bmi-enheter, fy fan vad bra!! :) Jag kan bara gratta dig till den fantastiska framgången! :) Klart du ska vara stolt!

Har du kört igång med någon form av träning än utöver vanliga promenader? Något tips att ge? :)

Kram.
Myzan

2013-01-12 @ 18:05:20
Postat av: Sofia

Angående träningen så har jag bara lite smått (och knappt det..) kommit igång med promenader, pga att min operation gjordes med öppet snitt får jag inte börja använda mina magmuskler fullt ut förrän efter ca 3 månader berättade dom i tisdags när jag träffade sköterskan.
Jag har tänkt börja med simning, men vafan, att köpa baddräkt är inte kul! :P
Däremot försöker jag att göra övningar för överarmarna, för dom är inte vackra och det hänger rejält där redan nu :)

Kram!

Svar: Ah.. Jo, precis. Även om jag inte hade öppet snitt så fick inte jag heller lyfta tungt osv för magmusklernas skull på om det var 6 veckor tror jag.. så jag förstår att du då inte får det. :) Men jag har försökt gå ut och gå, men nu när jag är tillbaka till jobbet igen så har det blivit mindre av det tyvärr.. Känns som att det är svårare att få igång ett nytt möster av motion än att få till ett nytt mönster av mat.. Men jag har tänkt att skaffa ett gymkort och försöka träna "ihop" med en kompis.. Att man går dit ihop men kanske inte just måste göra samma sak där.. Blir iaf lite lättare att ta sig iväg då..Har jag frågat dig hur mycket du har tappat allt som allt nu med flyt och op än så länge? Det måste vara ganska mycket va?

Kram!
Myzan

2013-01-13 @ 09:41:43
Postat av: Sofia

Visst är det enklare att träna med en kompis, då får man ju dåligt samvete om man dissar den andra! Jag har också tänkt mig ett gymkort, kanske till mars/april. Trots allt så kostar det ju en slant varje månad, och jag som är arbetslös och endast får sju och ett halvt i månaden har det ganska knapert ändå.

Jag har totalt gått ner 31 kg nu :) du måste väl också ha tappat en hel del? :)
Kram!

Svar: Jo, visst är det dyrt med gymkort.. =/ Så jag förstår att du avvaktar.Själv har jag nu gått ner 22,9kg- bara 2,1kg kvar till mitt nästa delmål.. :)
Ibland funderar jag på hur det hade varit om jag också hade valt att göra en DS istället för GBP.. Jag hoppas att jag valde rätt för mig och att jag också kommer att få en stor och bra viktminskning av detta. :)
Kram!
Myzan

2013-01-13 @ 18:08:16
Postat av: lillavild

kan varmt rekommendera en mozzarella till mellanmål! som den är bara, mums!

Svar: tack för tipset!
Myzan

2013-01-13 @ 19:36:14
URL: http://lillavild.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0