Blodgivning..

Ja, idag på förmiddagen var jag alltså iväg för att ge blod igen.. Första gången efter operationen! Jag var lite spänd för hur hb-värdet skulle ligga, men det låg faktiskt mycket bra.. 133 hade jag i hb.. Så jag var alltså grön för att ge blod igen. :)
Känns alltid bra när man har varit där, att man har fått bidra till att hjälpa andra människor. Jag menar, om jag hade behövt extra blod under min GBP-operation så hade jag ju fått hjälp av andra.. Blod är en färskvara och därför behövs det många blodgivare för att se till att täcka upp så det allt finns blod i blodbanken på sjukhuset. Så för mig känns det självklart att vara blodgivare så länge jag är frisk, mår bra och har bra blodkärl att sticka i!

Har du någon gång funderat på att bli blodgivare, eller är du redan? :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har försökt flera gånger men tyvärr finns det inga bra blodkärl att sticka i. Varje gång jag tar blodprov så sticker dom i handen :(
Men vilken otrolig tur att det finns sådana fina människor som du! Kram på dig och tack för en fin blogg!

Svar: Då har du iaf försökt! :) Trevligt att du gillar min blogg. :)
Myzan

2013-07-11 @ 20:35:51
URL: http://annasparadis.wordpress.com
Postat av: Marit

Va kul att höra att det funkar att fortsätta lämna blod. Jag har lämnat blod i 10 år och hoppas verkligen att jag kan fortsätta. Är fortfarande i "karantän" och dietisten sa att man helst ska vänta ett år men bara jag varit på läkarkollen efter 6-9 mån så hoppas jag att jag kan fortsätta om det ser bra ut. Viktigt att den som kan och vill lämnar blod ! Må så gott

Svar: Från blodgivningens sida är det 6månader man måste vänta iaf efter ett stort kirurgiskt ingrepp.. Så jag ville inte vänta mer nu när det gått den tiden :) Jag hoppas att du också får fortsätta vara blodgivare efteråt också! :)
Myzan

2013-07-11 @ 23:04:35
Postat av: Pernilla

Jag har hört att vi som e gbp opererade inte får lämna blod??

Svar: Jodå det får vi visst! :) Har man bra värden och det har gått 6 månader sedan det kirurgiska ingreppet så får man ge blod! Varför skulle man inte få göra det liksom om man har ett bra blod och bra värden? :)
Myzan

2013-07-15 @ 22:16:17

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0