Vägning 15/7- 2013

Ny vecka med nya resultat! :) Jag kände mig lite spänd imorse när jag skulle ställa mig på vågen.. jag ville ju så gärna att det skulle vara ett bättre resultat än förra veckan.. det visade sig iaf att jag inte hade något att vara spänd för :)
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra vägningen: 103,8
Vikt idag: 102,8kg
 
Viktminskning:
- sedan förra veckan: 1kg
- sedan operationen: 42kg
- totalt sedan flytstart: 56,1kg
 

Nästa delmål:
- minus 60kg.
- kvar att gå ner: 3,9kg
 

Ja, då gick jag allså ner ett helt kilo på en vecka igen, känns riktigt gött! Jag blir alltid lite nojig när jag får låga resultat på vågen.. Jag tänker att jag är på väg att hamna på en platå.. eller ännu värre, att min viktresa tar slut här! Jag vet ju att långt ifrån alla når normalt BMI efter en sådan här operation.. Å jag tänker att ju större man var när man startade destu svårare är det att nå dit?
Mitt "slutmål" just nu är ju 85kg.. Det är inte BMI 25, utan 29 för mig och min längd.. Jag tror jag skulle vara mycket nöjd med det målet om jag får nå dit! :) (Men visst, så som det också är för många andra så sätter man gärna upp ett nytt mål när man väl kommit fram.. Kanske blir så för mig med..)
Men iaf just nu skulle jag bli väldigt glad om jag får nå dit! :) Jag vill absolut inte att min resa ska ta slut här, över 100kg sträcket! Nej fy fan! Jag vill under det och aldrig komma över det igen!!
 Får hoppas jag slipper det! :)
 
Nej, nu ska jag ut i köket och marinera fläskfilén till grillspetten ikväll.. Efter det ska jag sticka iväg till gymmet och ha en genomgång med instruktör.. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

De går undan för dig :D

Svar: Ja, det är skönt att det flyter på bra neråt.. Dock är det många kilon kvar att bli av med! :)
Myzan

2013-07-16 @ 11:32:05
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0