Matintaget..

Nu har det ju som sagt gått tre månader sedan min operation och jag måste säga att jag är mer än nöjd över hur fort jag vant mig vid min nya livsstil! :)
Hittills finns det ingenting jag absolut inte kan äta, men jag kan där emot märka saker som jag kan få äta lite mindre av för att det inte ska bli tokigt för magen. Bambuskott är ett exempel, det är nog lite hårdsmält för magen, så jag blir lite gasig ett tag om jag ätit för mycket (dvs många matlådor av en sådan rätt flera dagar i rad).. Bröd kan jag äta, men jag äter det då ofta i mindre mängder, känner att magen kan bli lite uppblåst annars typ..

Jag äter oftast 5ggr/ dag. Någon gång slarvar jag å då blir det bara 4ggr. Det optimala vore om jag åt 6ggr/dag, men det lyckas jag bara med ibland.. Igår var en sådan dag som jag fick till det, men det kan nog berott på att jag var ledig och hade mer tid att lägga på mat..

Alkohol klarar jag av att dricka, både med bubblor i och utan. Kolsyrat vatten funkar också bra, speciellt om jag sippar det långsamt. Juice verkar min mage inte vara så förtjust i, vare sig färdigköpt eller egenpressad.. Känns lite stickande i magen efter någon/några klunkar.. Kanske är det för sött/surt för magen min.. Har iof inte testat det så många gånger..
Läsk har jag inte heller druckit något direkt efter operationen, men då jag fixar cider borde jag fixa läsk med.. i små mängder iaf :P

Idag har jag ätit 2 ggr hittills, frukost och lunch.. Blir ett mellis på jobbet. Skulle ju egentligen haft en ledig dag men de ringde och behövde mig 4h nu på eftermiddagen..
Jag hann iaf med det viktigaste jag ville ha gjort idag, dvs 1h träningspass! :)

Nej nu ska jag susa iväg till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Madde

5mål tider kör jag oftast med ibland 4 ibland 6 med standard är 5. Men 6 är väl de bästa men bruka va svårt hinna få i sig 6.

Svar: Jag håller med. Det är svårt att få till 6ggr/ dag.
Myzan

2013-03-14 @ 21:54:54
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0