Godis..

Tanken på godis slog mig igår kväll.. inte tanken på att jag vill ha och äta godis, nej, utan att jag faktiskt inte ätit godis "på riktigt" på aaaaaas länge!
Sedan min flytperiod som startade 29okt- 12 kan jag räkna upp tillfällena jag har smakat på godis på en hand! (nu räknar jag alltså endast godis/ choklad, smågodis till detta)
Jag åt endast 2 små knäck under hela julen.. Sedan bet jag av huvudet på en skummtomte som jag sedan började tugga på men spottade ut för jag inte alls var sugen.. Sedan har det hänt 1-2 gånger att när sambon köpt hem smågodis att jag smakat en mini bit ifrån hans godis.. ex. bet av ett rött däck på en ferraribil! haha! (smacka om minibit ;P)

Jag måste säga att jag känner mig rätt förvånad över att jag faktiskt inte velat ha det mer eller oftare än vad det har blivit den här tiden..

Det känns inte som att jag äter speciellt mycket snask, godis, fika osv överhuvudtaget längre.. Och när jag gör det så äter jag väldigt lite..

Jag har ätit chips och popcorn vid några tillfällen iaf.. Men som sagt.. Äter väldigt lite.. Jag och sambon häller upp i en liten skål, vi delar på den skålen och sedan är jag nöjd.. (han häller då upp en skål till endast till sig, vilket jag tycker är helt ok! ) :)

Glass har jag testat.. Jag köpte hem någon chokladglass som var lchf och lågt gi.. Den var ganska god.. Så den har jag ätit lite av bara..
Sedan var det en varm vårdag för någon vecka sedan som jag och sambon var nere på stan och ville äta glass.. Han tog en glass och jag tog mig ockå en glass, en 88an.. Jag åt halva den, sedan var jag nöjd med den smaken och gav resten till sambon.. :)

Det är lite kul att se förändringen som blivit..
Förr kretsade varje helg kring fredags och lördags myset! :P Ständiga tankar på när var och hur jag skulle få mitt onyttiga nästa gång!
Jag smed planer, jag gömde undan och jag åt i smyg!

Allt det är borta nu och det är så förbannat skönt! Äntligen kan jag ha gott samvete då jag väl väljer att unna mig någonting.. :)
Skönt att jag faktiskt inte har moffat i mig godis och annat sedan september/oktober förra året!

Äter ni mycket onyttigt under era helger / vardagar?

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja jag äter rätt mycket onyttigt..Eller inte mycket som i stora mängder då jag fortfarande bara får i mig små portioner o dumpar jättelätt på socker o fett men jag äter ofta skitsakr.
Säkert varje dag eller varannan. En godis här, en Cola där, en kaka här, en näve popcorn där ja du förstår.
Säger varje dag att jag inte ska göra det men ändå faller jag dit :(

Svar: Åh vad tråkigt! Vad tror du det är som gör att du måste ha de där grejerna? Äter du för lite vanlig mat? Är det gamla mönster? Är det ett sockerberoende? Har du testat Kromtabletter? Har hört att de ska funka ganska bra.. :)
Myzan

2013-05-23 @ 07:48:07
URL: http://nyutsidaa.blogg.se
Postat av: Marita

Det är så kul att det går så bra för dig! Du är nog varje GBP-kirurgs drömpatient 👌

Önskarvdig all lycka även fortsättningsvis!

Svar: Tack så mycket! Haha, drömpatient kanske jag inte är, för även jag har brister! :P Men jag försöker iaf göra mitt bästa och ta tillvara på chansen jag fick! :)
Myzan

2013-05-23 @ 11:44:49
URL: http://Www.storblirlagom.blogg.se
Postat av: Jennifer

Suget kommer tillbaka tyvärr!!! För mig tog det ett år och nu är jag sugen nästan jämt... :( Första 6-9 månaderna var godis äckligt, men nu är det svingott! Usch! // J

Svar: Jo, jag misstänker att mitt sug också kommer att komma tillbaka igen.. Men jag hoppas det håller sig borta ett tag till.. Tyckte mest det var coolt att jag iaf inte "bara fallit i gamla mönster" med en gång.. :) Hur var det, hade du testat Kromtabletter? Funkar dem?
Myzan

2013-05-23 @ 15:11:30
URL: http://www.gastricbypassop.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jag åt ingenting första året, sen fastnade jag lite för det när jag blev sjuk o inte fick träna. Det är först nu jag känner att de är på en hälsosam nivå igen :) Cola Zero ska vi inte tala om :D där e min bov kan jag säga ;)

Jag är även den som dumpar jättelätt på godis, så det blir inte så mycke när jag väl faller dit, så de kan jag tycka e bra att kroppen säger ifrån ;)

Jag håller med Jennifer där, att man inte hade de suget i början, sen kom det tyvärr tillbaka :(

Svar: Lite tur har jag där iaf.. Har aldrig gillat lightprodukter i form av saft och läsk.. Så jag kommer inte börja dricka coca cola light/zero.. Men visst förstår jag att mitt sug för annat sött säkert kommer att komma tillbaka en vacker dag igen.. Jag är iaf glad så länge den håller sig borta.. :)
Myzan

2013-05-23 @ 16:22:20
URL: http://karinjohannamagdalena.blogg.se
Postat av: Jennifer

Jo, jag äter kromtabletter. Tyckte de hjälpte i början, men sen kom suget tillbaka :(
Det gäller ju att "bara" sätta gränser för sig själv. Så jag äter inte sött eller snacks om det inte är helg eller något alldeles särskilt. Vardagar är det nyttig mat som gäller :)

Svar: Okej! :) Ja jag håller helt med på din linje.. Det är viktigt att sätta upp gränser för sig själv.. Jag tycker du är strong som fixar det , trots att sötsuget gör sig påmint! Det är ett starkt och jobbigt sug när det väl sätter in..
Myzan

2013-05-24 @ 08:51:21
URL: http://www.gastricbypassop.wordpress.com
Postat av: Madde

Jättebra gjort! åSå var där frö mig med fast dom sista 1-2månaderna har mitt sug kommit tillbaka :(( Varför kunna de inte hålla sig borta för gott?

Svar: Jadu.. Jag bara hoppas mitt inte kommer tillbaka allt för snart.. Det verkar sjukt jobbigt att stå emot.. =/
Myzan

2013-05-27 @ 09:56:14
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0