Semester..

Ja, jag vill också kunna ha lite semester i år! Som vanligt ska jag jobba hela sommaren och den enda lite längre ledighet jag har på schemat är 6 dagar i följd.. Visst, det är ju toppen att jag ens har det! :) Men jag vill ha mer..
Sambon har semester vecka 26,27,28.. Eftersom jag numera går på månadsvikariat och därmed får månadslön så får jag ju också semesterdagar tillgodo istället för semesterersättning som jag annars skulle fått om jag gick på timmar..
Jag håller just nu på och ser om jag antingen kan byta bort några pass från en vecka till en annan med någon av mina kollegor.. eller om jag helt enkelt ska ta ut några dagar semester..

Jag hoppas jag också kan få till lite mer ledighet! :) Skulle vara så skönt.. Jag som annars jobbar hela året runt..
Kunde kanske ta en sista minuten med sambon då? :) Vore verkligen kul att resa bort någonstans! (förutom de dagarna vi har tänkt att vara uppe i Jämtland där sambons familj har sommarhus..)

Håll tummarna för att jag får till någon form av ledighet i sommar!! :)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Håller tummarna. Det är du värd! Jag får 4 dagar på raken. Det räcker för mig. Första dagen är skön, sen klättrar jag på väggarna. :) Men hade också velat ha lite längre ledighet om jag hade en partner att göra mysiga grejer tilsammans med. Nu är det lite skitsamma känner jag, kan lika gärna jobba.

Svar: Så har jag också känt förr när jag var singel.. Att jag lika gärna kunde jobba.. :) Så har jag iof tänkt även när jag har haft sambo eftersom jag inte vågat säga nej till sommarjobb pga. osäker ekonomi då.. Men nu när jag ändå vet att jag klarar mig, sambon har fast tjänst och jag har ett längre vikariat.. Då vill jag äntligen få passa på :)
jag hoppas bara jag får till det med byten och ledigheterna..
Myzan

2013-06-01 @ 09:28:35
URL: http://thereallifeofcecilia.wordpress.com
Postat av: Madde

Hoppas de går lösa med lite ledighet så ni kan åka bort. Man behöver semester och vila upp sig med :)

Svar: Ja, verkligen! Trots att jag "bara" är vikarie så jobbar jag året runt och typ lika mycket som alla fastanställda.. Så jag tycker jag förtjänar lite ledig ;)
Myzan

2013-06-02 @ 18:33:01
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0