Fick höra det igen!

I helgen som var så var vi i Sthlm och firade sambons bror som fyllde år..
Då fick jag höra DET igen! "Men nu ska du väl ändå inte gå ner mer" utav samma person som sist till råga på allt! Och inte nog med det, så fick jag höra det av en till i hans familj.. Så nu har två utav sambons syskon sagt den där hemska meningen till mig!!
 
Å det enda jag kan bli är irriterad!
 
När hans syster öppnade munnen och sa det där nu igen så vara jag iaf väldigt snabb denna gången med att svara "Jo, det ska jag faktiskt!"

Sedan berättade jag om att läkaren trodde jag skulle gå ner ca 5-10kg till och att det får gå som det går.. Men att några kilo till inte alls skulle skada för min del!
 
Visst, jag förstår att de menar väl.. men jag tycker iaf att det är ett väldigt plumpt sätt att uttrycka sig! De kunde väl formulera det bättre, ex. "hur mycket till är det tänkt att du ska gå ner" eller något i den stilen.. För då låter det inte som att de "förbjuder" mig att gå ner mer.. Det låter mer som att de är intresserade och lite omtänksamma då typ..
 
Men men.. Jag måste lära mig att stöta ifrån mig sådana kommentarer och inte ta åt mig dem alls.. För den enda som verkligen har med å göra hur mycket till jag ska gå ner i vikt är jag själv!
Men självklart tycker jag det är trevligt att få kommentarer om att jag har gått ner och det är lite kul att berätta för folk som visar intresse och är nyfikna hur det fungerar för mig med operation, mat och allt det där.. Så fatta mig inte fel.. Jag gillar bara inte när folk tror att de anser sig ha rätten att ha en åsikt om hur mycket jag ska eller inte ska gå ner i vikt..
 
Samtidigt förstår jag hans familj också.. De har ju aldrig sett mig på något annat sätt än stor! Jag var ju väldigt stor redan när vi träffades för lite mer än 5 år sedan.. Så de är ju bara vana att se mig på det viset.. Jag har ju inte direkt visat dem kort på hur jag såg ut när jag var yngre och inte var lika stor liksom.. Så visst är det en stor förändring för dem också.. De måste ju nu helt plötsligt göra massa "pappersarbete" i arkivet och ta upp min mapp från "tjockisfacket" och sätta över det i "mera normalfacket"! Haha.. Det är kanske inte alltid det lättaste att göra.. det kanske tar lång tid för dem med att fatta förändringen? (att den är permanet).. :P
 
Jag hoppas bara jag själv fattar den stora skillnaden snart!
 
Kreta oktober -12
 
Jag idag!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: carina

Att människor säjer så är ovetskap vad GBP är förnågot. Eftersom det faktiskt är ens egen kropp som ställer in vad som är ens idealvikt. Jag har fått höra likadant även fast jag vägde runt hundra " Att nu får du inte banta mera " Haha sa jag , Jag har inte bantat en endaste dag sen operationen utan jag har gjort en livsstilsförändring. Grattis till att du uppnått ditt delmål :-)

Svar: Tack! :) nu får du inte banta mer? Ja fy vilken ovetenskap.. hade jag fått höra det hade jag nog gått i taket ännu mer! Jag förstår bara inte varför de tror sig ha rätten att överhuvudtaget säga så?
Myzan

2013-10-18 @ 06:47:42
Postat av: Eleonor

Har dina fötter blivit mindre också? Det upplever jag att mina har blivit, inte riktigt lika breda/höga. Jag kan ha andra typer av skor numera än förut :)

Svar: Jo, men det börjar jag märka att de blivit! De har som du säger blivit smalare/mindre breda/mindre höga.. Men har fortfarande storlek 40-41 i skor! :P
Myzan

2013-10-23 @ 21:17:10
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/
Postat av: TinA

Vilken jävla skillnad från Kreta och nu! Det är ändå bara ett år emellan! :D

Svar: Jepp! Endast 1 år emellan! :)
Myzan

2013-10-24 @ 11:24:10
Postat av: Madde

Den menigen är hemsk att få höra!! Jag vet man kunan få höra den när man låg på 90kg och då tänker jag hallå? jag lider av fetma.

Men ja du ska veta att du gör det grymt bra på din resa och livsstils förändring :)

Svar: Tack så mycket Madde! Ja det är verkligen irriterande att man fortfarande är fet och de tycker "att det räcker" nu! Hallå?? :P
Myzan

2013-10-24 @ 11:45:29
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0