Ledig dag..

Jepp, idag har jag min enda lediga dag denna veckan och den spenderar jag hemma med hushållssysslor! :P
Just nu håller jag på och tvättar, har varit ute med sopor och ska snart ge mig i fejd med gardinstängerna och se om jag kan få upp dem..
 
Annars är det väl inte så mycket nytt som händer i mitt liv.. Jag vaknar på mornarna, äter min frukost, drar till jobbet, jobbar 8h, åker hem, lagar middag, duschar, ser på tv, lägger mig och sover.. sedan startar det om igen nästa dag.. Låter väl kul? haha! *not*
Men det är ju så vardagen är vanligtvis.. och än så länge så har jag inte haft så mycket ork att uträtta så mycket annat än hemmasysslor..
 
Vi har snart bott här i 3 veckor och jag har inte ens tagit mig in till stan ännu med tunnelbanan :P
Då jag har gått i affärer har jag tagit bilen till Vällingby C eller till Skärholmen C. (SKHLM är en sjuuukt stor galleria i Skärholmen där allt finns! Mycket bra shopping!)..
 
Idag när jag har tvättat klart funderar jag faktiskt på att ta en promenad ner till Hässelby torg och spana in det lite mer.. Se vad som faktiskt finns här, bara 5-6 minuter hemifrån.. Ska ev. hoppa in på systemet också och se om de har något gott till påskhelgen!
 
Ja, jag har egentligen inte så mycket att komma med känner jag.. Livet rullar på, jag har fortfarande dålig karaktär vad det gäller träningsbrist och lite för mycket söt-ätande.. (Jag har tänkt att försöka strama åt och skärpa mig efter påsken..)
 
Jag bjuder på lite bilder..
 
Lillsyrran var ju här i helgen som var och när jag kom hem från jobbet bjöd hon och Joakim på denna goda middag..
 
På kvällen spelade vi Disney TP (kan ni gissa vem som vann? ) ;)
Efter det såg vi även på en Disneyfilm - Lilo & Stitch
 

Jag lånade syrrans tröja! Helt coolt att jag kunde komma i den, hon som alltid varit så jäkla smal!! Hon är fortfarande jäkligt smal, men nu har ju även jag krympt :P
 
Sista dagen då syrran var här så tog vi oss en shoppingtur på SKHLM.. Det blev en premiärfika på Honey Comb!
Mycket gott.. Det är "frusen yoghurt" som man sedan toppar med vad man vill ha för tillbehör.. Mums mums!
 
 
Jag har länge funderat på om jag skulle påskpynta lite här hemma, men kom fram till att det fick duga med gula tulpaner i år! :)
 
 
Igår lagade jag för första gången den klassiska rätten: Kokt torsk med äggsås. Det var riktigt gott och jag tyckte att det var en bra "hyllning" till denna påsken.. :)
 
Igår kväll satt jag i mitt hörn i soffan och gillade min utsikt.. Ett fint nytt hem har jag iaf fått! :)
 
 
Då jag är så inställd på att vakna tidigt om mornarna så vaknade jag egentligen redan kring kl 07 även denna lediga dag.. Men jag stannade faktiskt kvar i sängen och drog mig till 09,30 då jag beslutade mig för att gå ner och tjuvstarta i tvättstugan.. (min tid började kl 10).. Sen när jag kom upp fixade jag frukost..
En stor mugg vanlijte med honung, en liten rostad bak av en morotslimpa samt en liten skål med kräftstjärtar som jag blandat med lite turkisk yoghurt,majonäs och kryddor..
 
Nej, nu ska jag fortsätta med hemmasysslorna innan det är dags för lunch bestående av goda rester från gårdagen! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0