Matdagbok..

Jag vill fira att jag idag inte har ätit en endaste godisbit!! WOHO!!
Detta firar jag med att skriva en matdagbok om vad jag faktiskt har ätit idag..
 
Frukost:
1 kopp te med 1tsk honung.
1 skål med turkisk yoghurt (ca 1 dl) blandat med 1/2 skopa trippelproteinpulver. Detta toppade jag med nyckelhålsmärkt fruktmüsli, naturella sötmandlar samt 3 torkade katrinplommon..
 
Den totala matmängden är max 2dl då skålen jag använder rymmer max 2dl upp till bredden, och jag hade inte maxat den.. :P
 
Lunch:
1 lövbiffsrullad fylld med cream bonjour vitlök & soltorkade tomater. Till detta bearnaisesås och ugnsrostade rotfrukter (morot, kålrot och palsternacka).
 
 
Matmängden på detta var ockå max 2dl då matlådan jag hade idag inte rymmer mer..
 
Mellanmål:
1 banan
 
Middag:
2 stekta bacon, pennemakaroner, lite jketschup samt sallad bestående av gurka, romansallad, baby plommontomater, soltorkade tomater samt salladslök.
 
 
Matmängden är ca 2-2,5dl.
 
Kvällsfika:
1 mugg te med 1tsk honung.
1 knäckebrödsskiva med 1 skiva ost, 1 stekt ägg samt 3st skivade baby plommontomater..
 
 
Så, detta är alltså det jag har ätit idag.. Plus att jag druckit 1,5l kranvatten utöver de två tekopparna..
 
Såhär brukar mina bra matdagar se ut, på ett ungefär.. Maten varierar ju en del, men mängden brukar vara den samma jämt! :)
 
Så vad tycks? Några synpunkter?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: FAMILJEN LINDVALL, MAMMA TILL 3 SMÅ TROLL OCH MIN RESA FRÅN FETMA TILL NORMALVIKTIG. DET HÄR ÄR VÅRAN VARDAG!

Härligt att du fixa det! Jag har själv blivit svag för en chokladbit och kaffe, men kan bara äta en bit sen mår jag illa. underpåska har det blivit varje dag INTE bra. Men idag klara jag av att inte ta någon choklad! tycker din matdag ser bra ut och GOD! lövbiffen måste jag prova! Sen undrarar jag vad det är för proteinpulver vart köper man det? känns som jag skulle behöva få i mig lite mer protein! blir det gott i turkisk yoghurt?

Svar: Tack, ja det känns skönt! Bra att du också fixade det :)Det pulvret köpte jag i någon hälsokostbutik av något slag, det var ett tag sedan. Det är chokladsmak på mitt och det funkar att blanda med vatten, mjölk, yoghurt.. står att det funkar med juice också men det skulle jag aldrig göra! Det funkar rätt ok, lite tillgjord smak som med alla former av pulver.. :)
Myzan

2014-04-22 @ 21:19:32
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: Maria

Nu så :p
Jag tycker att de ser skit bra ut! :)
Tänk om jag kunde få dagarna att se så där bra ut :p
Skulle startat på noll idag men efter att ha haft ont i ryggen sen förra veckan och natten va riktigt hemsk så har jag sovit nästan hela dagen och de gav ju ingen bra mat dag direkt :/
Men inatt ska jag sova lite mera än 1h så imorgon finns de inga ursäkter!
Proteinet låter ju super gott!
Mitt pulver är inte gott alls :/ borde byta ut de till nått annat.. :)

Svar: Vad har du för proteinsort? Har du skadat dig eller varför så ont i ryggen? :/
Myzan

2014-04-22 @ 21:46:30
URL: http://mariasgbpresa.blogg.se
Postat av: Maria

Nått vassleprotein från life :/ de funkar ju att dricka med inte så att man längtar efter de ;)
När ja vänta sonen så skada ja ryggen genom att lyfta tunga dammsugare när jag jobba som lokalvårdare och efter de så får jag perioder när de gör ont, men så här hemskt har de inte vart tidigare så väntar på att pengarna ska trilla in så ja kan gå till en kiropraktor och se om de finns nått att göra åt den då sjukvården inte gör nått alls :/

Svar: Låter inte som någon höjdare.. hoppas att en kiropraktor kan hjälpa dig med ryggen!
Myzan

2014-04-22 @ 21:57:21
URL: http://mariasgbpresa.blogg.se
Postat av: Eva

Ser ut som en perfekt dag. :)
Det är perfekt att mäta upp matlådorna och skålarna för då vet man att man tar rätt mängd. Jag har gjort detsamma med mina matlådor.

Svar: Ja, när jag sköter mig så är jag riktigt duktig. Får hoppas att det fortsätter så :)
Myzan

2014-04-23 @ 18:32:20
URL: http://www.ovigheten.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0