Vägning 7/4- 2014

Då var ännu en måndag snart till ända.. här kommer denna veckans vågresultat:
 
Startvikt: 158,9kg
Förra veckans vikt: 74,7kg
Dagens vikt: 74,3kg
 
Viktminskning:
-sedan förra veckan: 0,4kg
-sedan operationen: 70,5kg
-totalt sedan flytstart: 84,6kg
 

Ja, jag är ju inte helt åter på "lägstavikten" som jag hade för två veckor sedan, men jag gick ju iaf ner i vikt denna gången och inte upp! Så det ser jag som ett bra tecken! :)
 
I övrigt mår jag bra.. Jag var ute och tog en liten löparrunda i fredags när det var fint väder.. Kände dock att på bara ca 2 veckors uppehåll att det var mycket kämpigare.. Måste försöka komma igång med bra rutiner här också snart..
Men samtidigt vill man ju få iordning hemmet och komma in sig bra på nya jobbet först.. Känner att jag inte har riktigt ork till allt just nu, så då blir träningen lite bortprioriterad.. Men jag hoppas på att komma igen snart..
 
Jag bjuder på några bilder:
 
En helt vanlig vardag efter jobbet sitter jag i fina bilköer.. ;)
 
Sängen har fått nya fina sängkläder..
 

På löparrundan sprang jag på detta vackra!
 
Sambon och jag hade mysmiddag för 2 hemma i fredagskväll.. Ryggbiff med sötpotatisklyftor, mögelost, brysselkål och Morbergs bbq-sås.
Desserten denna kvällen blev färska bär varvat med färskost (som jag smaksatt med vanilj) samt  smulat kex (Belvita med tranbär).. Toppat med 1 Nobless.
 
Trots att jag jobbade hela helgen så hann vi med lite familjemys också.. Vi bjöd in Joakims familj på middag, dock kunde inte alla närvara.. Men de som kom fick något riktigt gott!
 
 
Fetaostfyllda älgfärsbiffar med kryddmarinerade potatisklyftor samt en kall yoghurtsås smaksatt med citron & koriander samt en grönsallad..
 
Även denna dag bjöds det på dessert..
 
Det blev en vitchokladkaka med äpple & kardemumma samt grädd&turkiskyoghurtvisp till det..
 
Det blev verkligen superuppskattat alltihopa! :) Själv blev jag också mycket nöjd då det var första gången jag gjorde älgfärsbiffar, den såsen, den potatisen och den kakan!! Haha! Verkligen vågat att köra nytt på allt till en bjudmiddag.. Jag som annars brukar "sejfa"..
 
 
Förresten, idag fixade jag ringförminskning på förlovningsringen! Fick den minskad med över 2 hela storlekar!! (vet ej exakt hur många, typ 2 komma någonting.. ) det jag vet är att den är snäppet mindre än Joakims och hans var iaf 2 storlekar mindre än min..!!
Jag hade vart och frågat på Allbrekts guld (kedjan vi köpte ringarna på) vad de skulle ta för förminskning.. De skulle ha 660kr/ storlek!! Nu när vi var ute i andra ärenden gick vi in på en annan guldsmed som troligtvis inte är en stor kedja och nu behövde jag endast betala 350kr och jag kunde vänta i butiken medans det utfördes istället för att lämna in den och få tillbaka den senare..
Mycket bra deal tycker jag att detta vart! :)

Kommentarer
Postat av: TinA

Åh gud, över 1300 kr för ringminskning! o.O Man vill ju vara glad att man kan förminska den för nåt bra man har gjort mot sig själv, inte bli straffad med hutlösa "avgifter" :P

Hoppas du kommer igång med springandet igen :) har du funderat på att börja på gym där också?

Svar: Jag känner mig lite smått less på gym, så jag vet inte riktigt.. tar nog en paus ett tag iaf.
Myzan

2014-04-08 @ 18:37:46

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0