12 Augusti..

Jisses vad tiden flyger iväg.. Om bara ett par dagar har redan halva augusti också gått.. Vart tar tiden vägen? Vad gör vi med all tid egentligen?
 
Den 30e denna månaden firar jag och Joakim 6år tillsammans samt 2års förlovningsdag.. 6år är lång tid tillsammans, samtidigt som det känns som att vi har varit tillsammans bra mycket längre än så.. Känns som att det alltid har varit vi.
 
Det har hänt mycket under våra år ihop..
 
Allt ifrån olika studier för både min och hans del. Distansförhållande då han pluggade i Uppsala ett tag.. 7 olika boenden (om man räknar med dem vi hade då vi träffades, sedan en i Uppsala då han pluggade samt 4 gemensamma). Olika jobb i olika städer - Stockholm, Mariestad, Örebro, Eskilstuna, Köping och nu Stockholm igen.. Hans mammas man dog, sedan dog hans pappa. Min storasyster har fått två barn. Vi har varit utomlands 4gånger ihop. (Kreta x2, Paris, Prag, Rom, (Riga) ). Vi har festat och haft trevligt med våra vänner. Gått på bröllop och begravning. Firat stora födelsedagar. Köpt bilx2. Köpt boende. Genomgått operation. Gått på konserter, bla Karnivool, Porcupine Tree, Pearl Jam, Linkin Park samt Fictional Me (bandet Joakim själv spelar i, som tyvärr ligger på is för tillfället..). Vi har skrattat, gråtit, varit arga och otroligt lyckliga!
 
Ja som sagt.. Mycket har hunnit att hända under våra år ihop. Vi har genomgått mycket och jag tror att vi kommer hålla ihop länge till.. Vi har planer för vår framtid ihop. Vi planerar resor, giftemål, större boende, barn och allt möjligt mellan himmel och jord!
 
Men det vi ser fram emot just nu är helgen 29-31 Augusti.. Den helgen kommer vi att spendera i Örebro, vår första stad ihop.. :) Vi tar in på hotell på fredagen och tänkte gå ut och äta mat den kvällen och fira vår årsdag. På lördagen ska vi träffa lite vänner på dagen och strosa runt i vår gamla hemstad. På kvällen ska vi på inflyttningsfest hos ett par kompisar som köpt hus en bit utanför Örebro. Där spenderar vi också natten.. På sändagen beger vi oss hemåt igen till Stockholm..
 
Ni som varit ute och ätit i Örebro, kan ni tipsa om någon trevlig restaurang? Vi vill testa något nytt..
 
Dessa har vi besökt: Sanghai, Hellas, Efesos, Karishma, (Den andra indiska också vad den nu heter), Meza, Pitchers, O'learys, Grekiska kolgrillen, Casa nostra, Brasseri rendez-vous, Mingla, La Pampa, Wild west steakhouse.. Och diverse snabbmatskedjor, lunchrestauranger, wok-ställen och pizzerior..
 
Nej, nu ska jag ut och gå!
Jag gick upp redan 06,50 på min lediga dag idag pga. att vi har fönsermålare här denna veckan och jag visste inte när de skulle dyka upp.. Så jag gick upp och började tvätta kl 07-10. Under tiden jag tvättade gräddade jag även bröd som hade fått jäsa i kylen över natten samt åt en härlig frukost..
Så nu tänker jag alltså ge mig ut på en långpromenad innan jag kommer hem igen och äter lunch..
 
Ikväll ska jag och Joakim ha en dejt. Vi ska ut och äta på något tapasställe vid St Eriksplan.. Hoppas att det blir lyckat!
 
Ska bli spännade att smaka dessa fröfrallor ikväll..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tessy

Det har öppnat ett nytt ställe som heter makeriet, har inte ätit där själv men ni kan ju kolla upp det

Svar: Låter inte helt fel! Tack för tipset :)
Myzan

2014-08-12 @ 11:50:12
Postat av: Nattsimmaren

När min syrra gifte sig hade de bröllopsfesten i växthuset i stadsträdgården. Det var väldigt gott käk (grillbuffé) och mysig atmosfär!

Svar: Tack för tipset!
Myzan

2014-08-12 @ 12:06:53
URL: http://nattsimmaren.blogspot.com
Postat av: Madde

Det är verkligen känsla att hänga ihop så länge och speciellt om man är lycklig. Man går ju igenom så otroligt mycket tillsammns. Grattis till era 6 år <3

Svar: Tack så mycket! :)
Myzan

2014-08-13 @ 08:45:52
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0