Långhelg..

Nu har jag långhelg och det känns verkligen skönt! :)
 
Den här helgen har jag längtat efter.. Helgen vi åker till vår gamla hemstad, Örebro.
Idag när sambon slutar jobba och kommer hem drar vi direkt iväg med fullpackad bil. Vi ska börja med att bo en natt på Clarion Hotell. Ikväll har vi bokat bord på en restaurang som heter K1 till kl 20.00 där vi har tänkt fira våran 6årsdag och 2års förlovningsdag tillsammans. (Den riktiga dagen är dock imorgon).
Efter middagen, om vi orkar, kommer vi röra oss ut bland folk på någon pub och förhoppningsvis träffa lite kompisar innan det blir dags för hotellsängen..
Lördagmorgonen ser jag fram emot - hotellfrukosten! :) När det sedan är dags att lämna hotellet ska vi bege oss vidare och träffa lite kompisar runtomkring Örebro på dagen. På kvällen blir det sedan att bege sig med bilen till ett par kompisar som flyttat till hus strax utanför Örebro. Där blir det inflyttningsfest och ståhej hela natten lång.. Vi kommer även att sova kvar där ute..
På söndagen gäller det att piggna till fort, för kl 13.00 ska vi vara hos min farmor & farfar i Mariestad och fira farmors kommande födelsedag.. Det kommer att bjudas på smörgåstårta och någon efterrätt..
 
Efter detta kalas är det sedan dags för oss att åka hemåt till Stockholm där åter en ny arbetsvecka börjar..
 
I övrig här hemma har vi äntligen hittat gardiner vi vill ha i vårt vardagsrum. Dock var de heeelt slut i hela Stockholm av de färdiga gardinlängderna, så vi har beställt att få hjälp att sy upp 4 längder åt oss.. Ingen billig historia, men vad gör man när man äntligen hittat de tyg man vill ha å verkligen är kass på att sy själv?? :P
 
Sedan kommer vi även få hit reparatörer om ett par veckor som kommer att byta ut vår toalett som varit paj sedan april.. Det har varit många turer fram och tillbaka om den där toastolen och reservdelar som inte funnits, så även om det också blir lite kostsamt så ska det bara bli så skönt att få en ny toalett man inte måste spola manuellt!
 
Jag hoppas på att ta fina bilder från helgens bravader så att jag sedan kan delge er.. :) Köpte förresten nya kläder i veckan som jag tänkte inviga i helgen.. Får se om jag lyckas få fast dem på bild..
 
 
Här är iaf en bild på min frukost idag.. 2st bananpannkakor, 3st jordgubbar samt en klick blåbärskvarg och naturell kvarg blandat.
Åt exakt samma till lunch också. Gott, nyttigt och kalorisnålt! Kan behövas inför kvällens middag.. ;)

Kommentarer
Postat av: Tessy

Vill gärna se bild på gardintyget! :)

Svar: Kommer när vi fått hem gardinerna.. om ca 1-2 veckor :)
Myzan

2014-08-29 @ 18:14:59

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0